Genel Bilgi
Kod | RSMS101 |
Ad | Sanata Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CEM DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CEM DEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, insanın neden sanat yaptığını, sanatın ne tür bir üretim biçimi olduğunu ve bu üretimin tarihsel süreçlerde nasıl ve neden değişim gösterdiğini açıklamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, sanat kavramının nitelikleri, sanat olgusunun özellikleri, sanatın türleri ve işlevleri hakkında bilgi içerir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Shiner, L. 'Sanatın İcadı Bir Kültür Tarihi'. Sanat ve Kuram Yay. 2010 D. Hopkins ' Modern Sanattan Sonra',Hayalperest yay.2018 Carroll, N. 'Sanat Felsefesl Çağdaş Bir Giriş', Ütopya Yay. 2002 Read, H. 'Sanatın Anlamı', Tür. İş Bankası Kültür Yay. 1974
Notlar
Sanat Katalogları ve çevirim içi kaynaklardan elde edilen görseller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat kavramının niteliklerini ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sanat üretimleri ile düşünsel değişimler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ03 | Sanatla ilgili kavramları çözümler. |
ÖÇ04 | Sanatı farklı bilgi alanlarıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Sanatın türlerini, ilke ve elemanlarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Sanatın işlevlerini açıklar |
ÖÇ07 | Sanatın kültürel yapı içindeki önemini gösterir. |
ÖÇ08 | Sanatın toplumsal yapıya etkisini gösterir. |
ÖÇ09 | Sanat eseri ,sanatçı ve izleyici kavramlarını karşılaştırır ve açıklar. |
ÖÇ10 | Sanatın insan hayatındaki önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin açıklanması. | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sanat kavramı, niteliği ve önemi | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanatın dalları, geleneksel ve çağdaş sınıflandırmalar | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Sanatın kökeni, din olarak sanat, oyun olarak sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Sanatın kökeni, taklit olarak sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | İdealist sanat görüşü | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Bilimsel düşünce ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanatın işlevleri | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Toplumsal yapının sanata etkisi, coğrafi çevre ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Toplumsal yapının sanata etkisi, toplumsal tabakalaşma ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Toplumsal yapının sanata etkisi, politika ve sanat | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Sanatın toplumsal yaşama etkisi | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Bilim ve sanat etkileşimi | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Günümüz sanatına ilişkin önemli tartışma konuları | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili yazılı ve görsel kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |