Genel Bilgi
Kod | ILEM821 |
Ad | Dijital Medyada İçerik Yönetimi ve Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Serkan BULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, dijital medya platformlarını, bu platformların teknik ve ideolojik yapılanmasın ve üretilen hür tür içeriğin üretim ilişkilerini tanıma, eleştirme ve anlamlandırma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, dijital medya platformları üzerinden oluşturulan ve yayımlanan yazılı, görsel ve işitsel olmak üzere her tür medya içeriğinin üretim ve dağıtım süreçlerinde etkili olan mesleki, ideolojik ve kültürel etmenlerin tartışılmasını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmuyor.
Kaynaklar
Uçak, O. (Ed.). (2018). Dijital Medya ve Gazetecilik. Eğitim Yayınevi. Handley, A., & Chapman, C. C. (2019). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Çev. Zeynep Kökkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları.
Notlar
Ders içeriğine uygun Türkçe ve İngilizce literatür, makaleler, dergiler, gazeteler, online kaynaklar ve araştırma raporları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital medyadaki temel içerik türlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Dijital medya ve yeni medya teknolojilerinin tanımlarını yapar. |
ÖÇ03 | Dijital medya içerikleri konusunda örnek araştırma soruları oluşturur. |
ÖÇ04 | Türkiye'de dijital içerikler ve ilgili konularda gerçekleştirilmiş çakışmaları eleştirir. |
ÖÇ05 | Katılımcı kültür kavramanı örneklerle hatırlar. |
ÖÇ06 | Kullanıcı türevli içerik kavramını hakkında araştırma önerisi tasarlar. |
ÖÇ07 | Dijital medyanın geleneksel medyadan farklı taraflarını listeler. |
ÖÇ08 | Mevcut dijital medya araştırmalarının yöntemlerini analiz eder. |
ÖÇ09 | Dijital türde içerik geliştirme çalışmalarına gönüllü olarak katılır. |
ÖÇ10 | Dijital medya ortamlarında yayımlanan haber, sinema veya reklam türündeki içeriklerin eksikliklerini listeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların tanıtımı ve giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Dijital medyaya giriş | Dijital medya konulu kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | İçerik türlerine giriş | Medyada mevcut içerik türlerine ilişkin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim, Örnek Olay |
4 | Dijital medya platformları | Dijital medya platformlarına yönelik okuma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma |
5 | Dijital medyada söylem | Söylem konulu çalışmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Dijital medyada ideoloji | İdeoloji temalı ders materyallerinin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dijital medyada sahiplik yapısı | Sahiplik yapısı konulu materyallerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ödevi tamamlama çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Medya ve kültürel üretim | Medya ve kültür konulu materyallerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
10 | Popüler kültür ve medyada anlam | Popüler kültür temalı materyallerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay |
11 | Medya metinlerinde dil | Medya ve dil konulu araştırmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
12 | Dersin genel tekrarı | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Araştırma önerisi tasarlama | Örnek araştırma desenlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Araştırma önerilerinin sunumu | Sunum için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Medya araştırmalarında etik noktalar | Etik konulu materyallerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödevi tamamlama çalışması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödevi bitirme çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |