ILEM821 Dijital Medyada İçerik Yönetimi ve Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM821
Ad Dijital Medyada İçerik Yönetimi ve Analizi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Serkan BULUT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Serkan BULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, dijital medya platformlarını, bu platformların teknik ve ideolojik yapılanmasın ve üretilen hür tür içeriğin üretim ilişkilerini tanıma, eleştirme ve anlamlandırma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital medya platformları üzerinden oluşturulan ve yayımlanan yazılı, görsel ve işitsel olmak üzere her tür medya içeriğinin üretim ve dağıtım süreçlerinde etkili olan mesleki, ideolojik ve kültürel etmenlerin tartışılmasını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmuyor.

Kaynaklar

Uçak, O. (Ed.). (2018). Dijital Medya ve Gazetecilik. Eğitim Yayınevi. Handley, A., & Chapman, C. C. (2019). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Çev. Zeynep Kökkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları.

Notlar

Ders içeriğine uygun Türkçe ve İngilizce literatür, makaleler, dergiler, gazeteler, online kaynaklar ve araştırma raporları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dijital medyadaki temel içerik türlerini açıklar.
ÖÇ02 Dijital medya ve yeni medya teknolojilerinin tanımlarını yapar.
ÖÇ03 Dijital medya içerikleri konusunda örnek araştırma soruları oluşturur.
ÖÇ04 Türkiye'de dijital içerikler ve ilgili konularda gerçekleştirilmiş çakışmaları eleştirir.
ÖÇ05 Katılımcı kültür kavramanı örneklerle hatırlar.
ÖÇ06 Kullanıcı türevli içerik kavramını hakkında araştırma önerisi tasarlar.
ÖÇ07 Dijital medyanın geleneksel medyadan farklı taraflarını listeler.
ÖÇ08 Mevcut dijital medya araştırmalarının yöntemlerini analiz eder.
ÖÇ09 Dijital türde içerik geliştirme çalışmalarına gönüllü olarak katılır.
ÖÇ10 Dijital medya ortamlarında yayımlanan haber, sinema veya reklam türündeki içeriklerin eksikliklerini listeler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 5
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar.
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 4
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. 5
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynakların tanıtımı ve giriş Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Dijital medyaya giriş Dijital medya konulu kaynakları inceler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
3 İçerik türlerine giriş Medyada mevcut içerik türlerine ilişkin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Benzetim, Örnek Olay
4 Dijital medya platformları Dijital medya platformlarına yönelik okuma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma
5 Dijital medyada söylem Söylem konulu çalışmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Dijital medyada ideoloji İdeoloji temalı ders materyallerinin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Dijital medyada sahiplik yapısı Sahiplik yapısı konulu materyallerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ödevi tamamlama çalışması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Medya ve kültürel üretim Medya ve kültür konulu materyallerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 Popüler kültür ve medyada anlam Popüler kültür temalı materyallerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay
11 Medya metinlerinde dil Medya ve dil konulu araştırmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
12 Dersin genel tekrarı Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Araştırma önerisi tasarlama Örnek araştırma desenlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Araştırma önerilerinin sunumu Sunum için hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Medya araştırmalarında etik noktalar Etik konulu materyallerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödevi tamamlama çalışması. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödevi bitirme çalışması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 07:54