Genel Bilgi
Kod | ILEM819 |
Ad | Yeni Medya Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, yeni medya ekosistemini toplumsal, siyasal, kültürel ve ekonomik bağlamlarda tartışmayı ve yeni medya alanındaki bilimsel çalışmalarda tercih edilen yeni araştırma yöntem ve tekniklerini uygulamalı olarak incelemeyi hedefler.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında internet teknolojilerindeki gelişmeler küresel raporlar aracılığıyla incelenir. Yeni medya endüstrisindeki yeni iş modelleri ve habercilik analiz edilir. Transmedya hikaye anlatıcılığı örneklerle tartışılır. Yeni medya ortamlarındaki gözetim, katılımcı kültür, büyük veri, platform kapitalizmi, dijital emek gibi kavramlar ve yeni medyaya ekonomi politik yaklaşımlar yeni medya alanındaki kuramcıların/araştırmacıların çalışmaları üzerinden tartışılır. Web içeriklerinin metin temelli çözümlemesi ve netnografi gibi yeni medya araştırma yöntem ve teknikleri bilimsel çalışmalar üzerinden incelenir ve geliştirilen araştırma tasarımı ile uygulanır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Binark, M. (Ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, İstanbul: Ayrıntı Y.
Notlar
Çakır, M. (ed.) (2014). Yeni Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar. İstanbul: Doğu Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni medya alanındaki güncel tartışmalara hakim olur. |
ÖÇ02 | Yeni medya alanındaki kavramları alanyazındaki güncel araştırmalar üzerinden tartışır. |
ÖÇ03 | Yeni medya sosyolojisi alanındaki güncel araştırmaları ve tartışmaları inceler. |
ÖÇ04 | Yeni medya alanındaki ekonomi-politik yaklaşımları inceler. |
ÖÇ05 | Yeni medya alanındaki eleştirel paradigmanın çalışmalarını inceler. |
ÖÇ06 | Yeni medya araştırma yöntem ve tekniklerini kendi özgün araştırmaları için uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 5 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve önemi, ders izlencesinin sunumu, ödev yönergesi ve ölçme değerlendirme hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni medyanın karakteristikleri; internetin ve Web Teknolojilerinin tarihi; yeni medya alanındaki temel yaklaşımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Küresel dijital medya raporları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yeni medya döneminde habercilik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Transmedya hikaye anlatımı ve iş modelleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Katılımcı kültür, hayran kültürü, yeni medya döneminde ünlü çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Algoritmalar, büyük veri, ağ toplumunda çocuklar ve genç bireyler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Dijital oyun çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dijital kapitalizm, platform kapitalizmi, dijital emek | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Dijital gözetim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yeni medya çalışmalarında araştırma yöntem ve teknikleri ve etik uygulamalar: Web içeriklerinin metin temelli çözümlemesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yeni medya çalışmalarında araştırma yöntem ve teknikleri: Çevrimiçi Etnografi (Netnografi) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Ödev olarak hazırlanan araştırmaların sunumu I | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Ödev olarak hazırlanan araştırmaların sunumu II | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |