Genel Bilgi
Kod | ELT1800 |
Ad | Special Studies |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HASAN BEDİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL OKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YONCA ÖZKAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu ile ilgili literatürü inceleyip konu ile ilgili kapsamlı bir inceleme yapması, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bilimsel etik ve çalışma disiplinin öğrenciye aktarılması, Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri öğrenme, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili kaynaklar ve danışmanın verdiği okumalar.
Notlar
APA Style Guide SPSS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara nasıl ve hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. |
ÖÇ02 | Araştırma alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. |
ÖÇ03 | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Bilimsel araştırmada uyulması gereken etik değerleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili kaynak taraması yapma | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Tez konusu ile ilgili kaynak taraması yapma I | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Tez konusu ile ilgili kaynak taraması yapma II | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tez konusu ile ilgili kaynak taraması yapma III | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynakların okunması ve incelenmesi I | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kaynakların okunması ve incelenmesi II | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kaynaklarla ilgili outline hazırlama Outlining | tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | tez önerisi üzerinde çalışılması I | tartışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | tez önerisi üzerinde çalışılması III | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Danışman eşliğinde tez önerisi üzerinde çalışılması | soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Tez önerisi taslağı üzerinde çalışma III | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tez önerisi taslağı üzerinde çalışma IV | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | tez önerisinin sunumu I | grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | tez önerisinin sunumu II | grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |