RSMS302 Sanat Öğretimi Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS302
Ad Sanat Öğretimi Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Anasanat ve seçmeli sanat atölye derslerini alarak farklı teknik ve malzemelerle uygulamalar yapmayı öğrenen öğrencilere, meslek hayatlarında, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine, yeni yöntem ve teknikler aracılığıyla, disiplinler arası bilgi ve beceriyi kullanabilecekleri donanıma sahip olarak, problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakmasını, bütüncül bir eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak, yaratıcı tasarımlar yapmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin farklı disiplinlerin bilgilerini bir arada kullanmasını sağlayarak, yaratıcılığı ve yeni fikirler geliştirmeyi hedefleyen çalışmalarla, teknoloji ve sanatı bir arada kullanmayı destekleyen uygulama çalışmalarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019

Notlar

Merkezi Kütüphane


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı malzemelerle üç boyutlu tasarım yapar ve bunu ilk ve orta öğretim öğrencilerine uygulatır.
ÖÇ02 Özgün ve yaratıcı düşüncelerini, teknolojik ürünlere dönüştürme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Görsel sanatların teknolojik tasarıma etkisini bilir.
ÖÇ04 Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ05 Sanat, tasarım, malzeme, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve çalışma ortamının hazırlanması ve ders içerik programının belirlenmesi. Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Farklı disiplinlerin entegrasyonu ile yapılan eğitim özellikleri anlatılır ve bu eğitimin tarihi ve teorisi hakkında bilgiler verilir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanat çalışmaları içerisinde farklı disiplinleri entegre ederek çalışmalar üreten sanatçılar ve eserlerinden örnekler gösterilerek açıklamalar yapılır. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Entegre eğitim modellerinin kullanılabileceği ders öğretim modelleri anlatılır ve ders planı nasıl hazırlanır bilgisi verilir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair örnek bir öğretim uygulaması yapılır. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair ikinci bir örnek öğretim uygulaması yapılır. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 4. ve 5. haftalarda yapılan örnek uygulamalara dayanılarak ve öğretilen teorik bilgilerin kullanılması ile entegre bir ders planı hazırlamaları için öğrencilere konu verilir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Entegre ders planlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi; Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Entegre ders planlarının akranlarına sunumu;Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
12 Öğrenci projeleri değerlendirilir Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Projeler üzerine tartışma Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Öğrenciler projelerini sunar Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Mikro öğretim projeleri değerlendirilir Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 02:18