RSMZ401 Anasanat Atölye 5 (Grafik)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ401
Ad Anasanat Atölye 5 (Grafik)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrencilerin farklı kavramlar / konular hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve bu fikirlerini etkin / çağdaş bir görsel tasarıma dönüştürmesi amaçlanmaktadır.Diğer amaçları; Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirmek, grafik tasarım alanına dair temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak, farklı teknikleri tanımak, araştırma ve deneme yapma süreçlerini bir alışkanlığa dönüştürmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilerin önceki yıllardan edindiği grafik tasarım bilincinin üzerine inşa edilen ve farklı zaman aralıklarını kapsayan çeşitli projeler uygulanır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Grafik Tasarım Ne İçindir • Alice Twemlow • Yem Yayın Reklam ve Reklamcılık • Müge Elden • Say

Notlar

Grafik Tasarım • Alain Weill • YKY Tam Benim Tipim • Simon Garfield • Domingo Yayınevi Tipografinin Temelleri • Gavin Ambrose, Paul Harris • Literatür Yayıncılık Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü • Gavin Ambrose • Literatür Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım alanına ait birikimlerini bir üst düzeyde hayata geçirir.
ÖÇ02 Bir fikrin, mesajın veya kavramın iletilmesinde alternatif düşünme yöntemlerini uygular.
ÖÇ03 Mesajın etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürülmesi noktasında yetkin kararlar alma konusunda tecrübe kazanır.
ÖÇ04 Grafik ürün dağarcığını uygulama projesine bağlı olarak genişletir.
ÖÇ05 Grafik tasarım tarihi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ06 İçerik araştırması yapma konusunda derinleşerek tecrübe kazanır.
ÖÇ07 Verilen zaman içerisinde tasarım sürecini yönetme becerisini geliştirir.
ÖÇ08 Araştırmaların ışığında çeşitli sunumlar yapma ve fikirlerini sözlü olarak ifade etme yetilerini geliştirir.
ÖÇ09 Çağdaş tasarımlar ve tasarımcılar hakkında bilgi edinir.
ÖÇ10 Bir fikrin, mesajın veya kavramın iletilmesinde alternatif düşünme yöntemleri geliştirir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Selamlaşma, tatil sürecine dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması Dönem programını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Afiş yarışmaları ile ilgili konu anlatımı ve Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, beyin fırtınası Proje bağlamında yazılı ve görsel kaynaklara ulaşır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Afiş yarışmaları ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi Proje fikri bulur ve eskizler oluşturur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. Eskizlerine devam ederler. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. Grafik tasarımın dili hakkında yazılı ve görsel kaynakları araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. Proje eskizlerini geliştirir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru netleştirilmesi . Proje uygulamalarına devam eder. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Öğrencilerin vize sunumlarının toplu olarak değerlendirilmesi ve yeni proje konusunun tanıtılması. Yazılı ve görsel kaynakları araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Proje konusu hakkında öğrenci araştırma ve ilk yorumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. Yazılı ve görsel kaynakları araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Tipografik tasarım üzerine konu anlatımı ve Proje hakkında ilk sunumlar. Grafik tasarım rogramları hakkında araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
12 Öğrenci çalışmalarının toplu olarak değerlendirilmesi. Proje tasarımlarını bilgisayar ortamında uygulamaya başlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenci çalışmalarının toplu olarak değerlendirilmesi ve portfolyo tasarımı hakkında bilgilendirme. Proje tasarımlarını bilgisayar ortamında uygulamaya devam eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Tipografik çalışmaların teslimi ve portfolyo tasarımı hakkında görüşmeler Proje tasarımlarını bilgisayar ortamında uygulamaya devam eder. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Portfolyo sunum dosyası hakkında görüşmeler Proje tasarımlarını bilgisayar ortamında uygulamaya devam eder. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 01:52