Genel Bilgi
Kod | ELT707 |
Ad | ESP |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; Özel amaçları İngilizcenin kuramsal öğrenme prensiplerini, Özel amaçlı İngilizce ile ilgili dil öğrenme kuramlarını, program hazırlama konusundaki yaklaşımları, materyal tasarlama, materyal geliştirme ve değerlendirmeyi öğretmeyi amaçlar. Ders ayrıca Türkiye ve diğer ülkelerdeki özel ve akademik İngilizce durumunu da içermektedir.
Dersin İçeriği
Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimi, öğrenme teorileri, ihtiyaç analizi, Özel amaçlı İngilizce alanında ders materyali hazırlama ve geliştirme, Özel amaçlı İngilizce programı hazırlama ve değerlendirme, içerik-temelli eğitim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hutchinson & Waters (1991). English for Specific Purposes. Cambridge: CUP.Hutch Basturkmen, H. Developing Courses in English for Specific Purposes. Cambridge: CUP.
Notlar
Ek kaynaklar, video ve makaleler dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel amaçlı İngilizcenin anlamını ve tarihsel gelişimini bilir. |
ÖÇ02 | Yetişkinlere yönelik öğrenme kuramlarını değerlendirir. |
ÖÇ03 | İhtiyaç analizi yapmayı anlar. |
ÖÇ04 | İhtiyaç analizi tanımı ve aşamalarını anlar |
ÖÇ05 | ESP programı hazırlamak için gerekli farklı yaklaşımları anlar |
ÖÇ06 | Özel ve Akademik amaçlı İngilizce müfredat programı geliştirebilir |
ÖÇ07 | Belirli bir meslek dalına uygun program hazırlar ve geliştirir |
ÖÇ08 | Program değerlendirme yöntemlerini anlar |
ÖÇ09 | Özel amaçlı İngilizce materyallerini değerlendirir ve materyal hazırlar |
ÖÇ10 | Bitişik ve korunmalı modelleri anlar |
ÖÇ11 | Teknolojiyi özel amaçlı İngilizce eğitiminde kullanır |
ÖÇ12 | Türk üniversitelerinde Özel amaçlı/akademik İngilizce'nin durumunu anlar |
ÖÇ13 | Dünyada Özel ve Akademik amaçlı İngilizce'nin durumunu değerlendirir |
ÖÇ14 | Özel amaçlı İngilizce öğretmeninin özelliklerini analiz eder |
ÖÇ15 | Dersin genel ve kritik değerlendirilmesini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Özel amaçlı İngilizce'nin tanımı ve tarihsel gelişimi | İlgili makale veya kitap bölümünü okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Yetişkinlere yönelik öğrenme kuramları | Konunun özetini yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İhtiyaç analizi tanımı ve aşamaları | İhtiyaç analizinin aşamalarını belirleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Özel amaçlı İngilizce programı hazırlamada yaklaşımlar | Writing a list of approaches with corresponding features | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Özel ve Akademik amaçlı İngilizcede müfredat programı geliştirme | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tıp ve Mühendislik gibi değişik mesleklere uygun program hazırlama ve geliştirme | Bir meslek alanında çalışanlarla mülakat yapma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Program değerlendirme yöntemleri | İnternet araştırması yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Özel amaçlı İngilizce kapsamında materyal hazırlama ve değerlendirme | Materyal hazırlama tekniklerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bitişik ve korunmalı modeller | Konuyu okuyarak bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Teknolojinin özel amaçlı İngilizce eğitiminde kullanılması | Teknolojik araçlar konusunda araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Türk üniversitelerinde Özel amaçlı/akademik İngilizce | Konu ile ilgili özet yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Dünyada Özel ve Akademik amaçlı İngilizce'nin durumu | Okuma ve özet yazma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Problem Çözme |
14 | Özel amaçlı İngilizce öğretmeninin özellikleri | Bir öğretmen ile mülakat yapma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | Dersin genel ve kritik değerlendirilmesi | Ders konularını içeren bir makale yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Dersin genel değerlendirilmesi tekrar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |