Genel Bilgi
Kod | MDT232 |
Ad | Kalıp Tasarımı IV |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel kadın yeleği kalıbını, çizilen kalıpların şablon kalıbını,, serilemesini kavrar, farklı modellere uyarlar. Temel çocuk kalıbı, temel çocuk bedeni kol kalıbını şablon çizimlerini kavrar, pastal çalışmalarını kavrar. Temel çocuk pantolonu kalıbını şablon çizimlerini kavrar.
Dersin İçeriği
Temel kadın yeleği kalıbı çizer, çizilen kalıpların şablon kalıbını çizer, serilemesini yapar farklı modellere uyarlar. Temel çocuk kalıbı, temel çocuk bedeni kol kalıbı çizer, şablonlarını çizer, pastal uygulamaları yapar. Temel çocuk pantolonu kalıbı çizer, şablonlarını çizer, pastal uygulamaları yapar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Güngör Seyhun, A dan Z YE MODELİSTLİK 1, Güngör Seyhun, A dan Z YE MODELİSTLİK 2, Güngör Seyhun, A dan Z YE MODELİSTLİK 3,
Notlar
Güngör Seyhun, A'dan Z'ye modelistlik. W. Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama Kadın Giyimi. Rüştü Uzel A.H.G. Temel Kalıp Bilgisi, W. Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama Çocuk Giyimi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kadın yeleği kalıbı çizer |
ÖÇ02 | Temel kadın yeleği şablon kalıbını çizer |
ÖÇ03 | Temel kadın yeleği kalıbını farklı modellere uyarlar. |
ÖÇ04 | çocuk temel beden kalıbı çizer |
ÖÇ05 | çocuk temel bedeni kol kalıbı çizer |
ÖÇ06 | çocuk temel bedeni ve kol kalıbı şablonlarını çizer |
ÖÇ07 | Temel çocuk pantolonu kalıbı çizer |
ÖÇ08 | Temel çocuk pantolonu şablon kalıbını çizer |
ÖÇ09 | Pastal uygulamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 3 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kadın yeleği kalıbı çizimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Temel kadın yeleği şablon kalıbı çizimi ve gerçek boyutta çalışma | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Temel kadın yeleği gerçek boyutta çalışma | Temel kadın yeleği temel işlem basamakları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Temel kadın yeleği model uygulama | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Temel kadın yeleği kulplu model çalışma | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Astarlı temel kadın yeleği model uygulama | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Çocuk temel bedeni çizimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Önceki çizimlerin tekrarı, farklı model çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocuk temel elbise çizimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Çocuk temel elbise tam boyut çalışması | Çocuk temel elbise çizimi tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Çocuk temel elbise model uygulamaları | Çocuk temel elbise kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Çocuk temel elbise model çalışması | Çocuk temel elbise kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Çocuk temel pantolon çizimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Çocuk temel pantolon model çalışması | Çocuk temel pantolon kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Çocuk temel pantolon üzerine tulum model uygulama | Çocuk temel pantolon kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki çizimlerin tekrarı, farklı model çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki çizimlerin tekrarı, farklı model çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |