Genel Bilgi
Kod | ZTP239 |
Ad | Genel Hayvan Besleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Harun KUTAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Harun KUTAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanlarının sindirim sistemleri, tükettikleri besin maddelerinin yapısı, yemler ve besin madde gereksinimleri konularında öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çiftlik hayvanlarının sindirim sistemi, sindirim sıvıları; temel besin maddelerinin (karbonhidratlar, proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller ve su) önemi, sindirimi ve emilimi; yemlerin tanımlanması ve sindirilebilirliği; besin maddelerinin besleme değeri; rasyon hazırlama teknikleri değerlendirilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersi almak için herhangi bir ön koşul aranmamaktadır.
Kaynaklar
Genel Hayvan Besleme Ders Notu
Notlar
Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik hayvanlarının sindirim sistemini öğrenir. |
ÖÇ02 | Sindirimde rol oynayan enzim ve hormonları öğrenir. |
ÖÇ03 | Temel besin maddelerinin (karbonhidratlar, proteinler, yağlar, vitaminler, mineraller ve su) sindirimi ve emilimini öğrenir. |
ÖÇ04 | Çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yemleri tanır. |
ÖÇ05 | Rasyon hazırlama tekniklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Besleme ile ilgili terimler, çiftlik hayvanlarının sindirim sistemlerinin yapısı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sindirimde rol oynayan enzim ve hormonlar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Suyun fonksiyonları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Karbonhidratların sindirimi ve emilimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Proteinlerin sindirimi ve emilimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yağların sindirimi ve emilimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Suda eriyen vitaminlerin sindirimi ve emilimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yağda eriyen vitaminlerin sindirimi ve emilimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Makro minerallerin sindirimi ve emilimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mikro minerallerin sindirimi ve emilimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yemlerin besleme değerinin takdiri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yemlerin besleme değerini etkileyen faktörler | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çiftlik hayvanlarının Beslenmesinde Kullanılan Yemler | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çiftlik hayvanlarının besin madde gereksinmesi, Rasyon hazırlama teknikleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |