Genel Bilgi
Kod | ZTP341 |
Ad | Yem Sektöründe Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Harun KUTAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Harun KUTAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yem sektöründe girişimcilik hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Kaba ve kesif yemler, karma yem üretimi, yem teknolojisi, kaba ve kesif yemlere uygulanan işlemler
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde Yemler Bilgisi ve Yem Teknolojisi dersinden başarılı olmak
Kaynaklar
Yemler Bilgisi ve Yem Teknolojisi
Notlar
Girişimcilik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik hakkında bilgilenme |
ÖÇ02 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını bilme |
ÖÇ03 | Yem sektöründe girişimciliği kavrama |
ÖÇ04 | Kaba, kesif yemlerin üretimini öğrenme |
ÖÇ05 | Ucuz alternatif yem kaynaklarını değerlendirme |
ÖÇ06 | Karma yem teknolojisinde inovasyon ve yemlere uygulanan işlemleri öğrenme |
ÖÇ07 | Yem katkı maddeleri ve hazırlanmasını öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin tanımı, bileşenleri, avantaj ve dezavantajları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar, girişimcilik türleri ve gelişim süreci | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Girişimcilik ve inovasyon, sağladığı faydalar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Başarılı girişimcilik özellikleri ve gereklilikleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yem sektöründe girişimci olma şekilleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yem sektöründe karşılaşılan problemler | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Hayvan beslemede en büyük girdi; Yem | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yem sektöründe girişimcilik | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Alternatif kaynaklarının yem sektörüne kazandırılması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yem, yem katkılarının üretimi ve pazarlanmasında fırsatları yakalama | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yem, yem katkılarının üretimi ve pazarlanmasında riskler | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yem, yem katkılarının üretimi ve pazarlanmasında risk yönetimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yem Kanunu ve yasal mevzuatlar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yem sektöründe başarılı girişimcilik örnekleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |