BBP350 Mantar Yetiştiriciliği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP350
Ad Mantar Yetiştiriciliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beyaz şapkalı mantar (Agaricus bisporus) ve istiridye mantarında (Pleurotus sp.), üretim odalarının dizaynı, yetişme koşulları, yöntemleri ve yetiştiricilik sorunlarını, kompost yapımından başlayarak tüm yetiştiricilik aşamalarını öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu ders, kültürü yapılan mantar türlerinden beyaz şapkalı mantar (Agaricus bisporus) ve istiridye mantarının (Pleurotus sp.) yetiştiriciliği ile ilgili olarak mantarlardan sporlarının, sporlardan misellerin ve tohumluk misellerin elde edilmesi, kompost yapımı, misellerin komposta ekimi, mantar yetiştiriciliği için gerekli ekolojik koşullar, kültürel işlemler, hasat, hastalık ve zararlılar konularını içermektedir. Mantar yetiştiriciliğinin tarihçesi ve uygulanan değişik yetiştirme sistemleri ile mantarların biyolojisi de incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Konu ile ilgili kitaplardan hazırlanmış sunumlar

Notlar

Mantar Yetiiştiriciliği (Atilla Günay)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beyaz şapkalı kültür mantarının yetiştiriciliğini öğrenir
ÖÇ02 Beyaz şapkalı kültür mantarı için kompost yapımını öğrenir
ÖÇ03 Pleurotus sp. mantarı yetiştiriciliğini öğrenir
ÖÇ04 Mantar yetiştiriciliğinin avantajlarını öğrenir
ÖÇ05 Mantarların besin değeri ve kullanım alanlarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye ve dünyada mantarcılığın tarihçesi Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Mantarın tanımı, sistematikteki yeri, ekonomik önemi ve besin değeri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Beyaz şapkalı kültür mantarı biyolojisi ve üremesi Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Beyaz şapkalı kültür mantarının ekolojik istekleri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Mantar üretim yerleri ve sistemleri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Modern mantar işletmeleri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Kompost reçetelerinin hazırlanışı ve kompost yapımı Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Bu haftaya kadar incelenen konular için önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından sınav için çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tohumluk misel üretimi Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
10 Komposta misel ekim yöntemleri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Örtü toprağının özellikleri, hazırlanışı ve serimi Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Yetiştiricilik döneminde uygulanan bakım işlemleri Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Hasat, muhafaza ve paketleme Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Mantar hastalık ve zararlıları Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Pleurotus spp. yetiştiriciliği Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem süresince incelenen konular için önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından sınav için çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem süresince incelenen konular için önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından sınav için çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 11:40