Genel Bilgi
Kod | ZTP453 |
Ad | Yem Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Harun KUTAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Başarılı bir hayvansal üretim için, pazar durumunun dikkate alınması, hayvancılık konusunda eksiksiz teknik bilgi ve yeterli miktar ve kalitede yem üretimi ve bu yemlerin niteliklerinin çok iyi bilinmesi gerekir. Bu dersin amacı hayvancılıkta kullanılan tüm yem kaynaklarının her yönüyle tanıtımı
Dersin İçeriği
Kaba ve yoğun yem kaynaklarının tanıtımı, teknolojik özellikleri, yemi kaynaklarının besin madde içerikleri ve beslemeyi engelleyici madde içeriklerin tanıtımı, yem ve yem maddelerine uygulanan teknolojik işlemlerin tanıtımı, yemlerin saklanması ve Karma Yem Endüstrisi, Ülkemizdeki Durumu ve Sorunları
Dersin Ön Koşulu
Dersi almak için herhangi bir ön koşul aranmamaktadır.
Kaynaklar
Hayvan besleme, yemler bilgisi ve analitik kimya ders kitapları
Notlar
Hayvan besleme, yemler bilgisi ve analitik kimya ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yemlerin tanımı ve sınıflandırılması |
ÖÇ02 | Yemlerin değerini etkileyen faktörler |
ÖÇ03 | Yemlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik olarak değerlendirilmesi |
ÖÇ04 | Hayvan beslemede kullanılan yem analizleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yemin tanımı ve sınıflandırılması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Yem değerini etkileyen faktörler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kaba ve yoğun Yemlerden numune alma ve analize hazırlama | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kaba Yemlerde fiziksel analizler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yoğun yenlerde fiziksel analizler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yemlerin kimyasal analize hazırlanması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kuru madde analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ham yağ analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ham protein analizi ve ara sınavı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ham selüloz analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | ADF analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | NDF analizi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Analiz Sonuçlarının Raporlanması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |