ME732 Matematik Eğitiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME732
Ad Matematik Eğitiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin temel kavram yanılgılarını öğrenmeleri ve bu yanılgıları giderme yollarını keşfedebilmeleridir.

Dersin İçeriği

Matematikte temel kavramları inceleme, Matematikte temel kavramların uygun ifade edilişlerini bilme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramları bilme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların uygun ifade ediliş biçimlerini bilme, matematikteki kavram yanılgılarını bilme, İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını bilme.

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Özmantar, M.F.,Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem. Özmantar, M.F.,Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem.

Notlar

Altun , M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş)(7. Basım). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadelerini tanım özelliklerine göre yorumlar.
ÖÇ03 İlköğretim matematik öğretiminde öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını tespit eder.
ÖÇ04 İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını giderme yollarını sorgular.
ÖÇ05 İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını gidermeye yöntem ve tekniklerini karşılaştırır.
ÖÇ06 İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını gidermeye yönelik matematik dersi planlar.
ÖÇ07 İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını gidermeye yönelik matematik dersi mikroöğretim uygulaması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematikte temel kavramlar I Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Matematikte temel kavramlar II ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Matematikte temel kavramlar III ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Matematikte temel kavramların en uygun ifadeleri ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar I ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar II ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders dökümanlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme I ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 ilköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme II ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 ilköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme III ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme I ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme II ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğrenci sunumları I ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci sunumları II ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders dökümanlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders dökümanlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 04:07