PDRS309 Duygu Yönetimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS309
Ad Duygu Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin psikolojik danışmada duyguların yeri ile ilgili bilgi sahibi olmaları, duygulara yönelik çalışmaya yönelik bakış açısı geliştirmeleri ve duygu yönetimi gruplarını yönetebilmeleridir.

Dersin İçeriği

duygu yönetimi gruplarını oluşturma ve uygulama becerisi kazanma

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık.

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilişsel davranışçı yaklaşım temelli duygu yönetimini açıklar
ÖÇ02 Duygu nedir açıklar
ÖÇ03 Duygu düşünce davranış ayırımını açıklar
ÖÇ04 Hedef belirlemeyi açıklar
ÖÇ05 Hedefleri belirginleştirmeyi tanımlar
ÖÇ06 Duygusal akıl döngüsünü tanımlar
ÖÇ07 Düşünsel akıl döngüsünü tanımlar
ÖÇ08 Duygu, düşünce, davranış tablosunu oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Olayı tanımlama Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Duyguyu tanımlama Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Düşünceyi tanımlama Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Üç evet Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Hedef belirginleştirme Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Duygusal akıl nedir Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Düşünsel akıl Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Duygusal akıl döngüsü Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Duygusal akıl döngüsünü değiştirme Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Düşünsel akıl döngüsü Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Düşünsel akıl döngüsünü değiştirme Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Planlama Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Sonlandırma Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Değerlendirme Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 10:15