PDRS309 Mood Management

4 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 5. Semester- 2 National Credit

Information

Code PDRS309
Name Mood Management
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 5. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 4 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
Course Instructor Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

The aim of this course is for students to gain knowledge about the place of emotions in psychological counseling, to develop a perspective on working with emotions, and to be able to manage emotion management groups.

Course Content

gain the ability to form and implement emotion management groups

Course Precondition

None.

Resources

Langelier, C. A. (2006). Emotion Management Cognitive-Behavioral Skills Development Program for Adolescents (Trans. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Publishing.

Notes



Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Explains emotion management based on cognitive behavioral approach
LO02 Explains what is feeling
LO03 Explains the distinction between emotion and thought behavior
LO04 Explains goal setting
LO05 Defines clarify goals
LO06 Defines cycle the emotional mind
LO07 Defines the mental mind cycle
LO08 Creates a table of emotions, thoughts and behaviors


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains basic concepts and principals of Psychological Counseling and Guidance
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the developmental characteristics of the individual and the factors that affect this development
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains theories of personality, psychological counseling and learning
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains career development and career choice process
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains scientific research methods and techniques.
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains classroom and behavior management approaches.
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Examines and evaluates problems in educational environment and in everyday life from the point of philosophy, sociology and psychology.
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains how to begin and maintain psychological counseling and guidance process. 3
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains psychological counseling and guidance practices appropriate for clients with different development and characteristics.
PLO10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Acknowledges individuals with normal and abnormal characteristics.
PLO11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Does guidance practices appropriate for different educational levels. 5
PLO12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Formulates and evaluates psychological counseling and guidance programs. 3
PLO13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uses helping skills effectively in psychological counseling. 3
PLO14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takes the responsibility of his/her decisions about her/his life and career.
PLO15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Develops insight and is open to learning and development.
PLO16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Shows empathy and care towards people.
PLO17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses effective communication skills in interpersonal relationships.
PLO18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik In addition to professional development, develops himself/herself by identifying his/her needs in several areas such as science, culture, art and social in accordance with her/his ability and interest.
PLO19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Acts colloboratively and cooperatively with her/his colleagues in work place.
PLO20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Acts appropriately with professional ethical standarts. 2


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Identifying the event Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Identifying the emotion Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Identifying the thoughts Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Three yes Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Target clarification Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 what is Emotional mind Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Intellectual mind Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Mid-Term Exam written exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Emotional mind cycle Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 change of Emotional mind cycle Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Intellectual mind cycle Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 change of Intellectual mind cycle Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Planning Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Termination Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Evaluation Langelier, C. A. (2006). Duygu Yönetimi Ergenler İçin Bilişsel - Davranışsal Beceri Oluşturma Programı (Çev. M. Bilgin, R. Çeçen). PegemA Yayıncılık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams written exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams written exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 1 1
Final Exam 1 1 1
Total Workload (Hour) 100
Total Workload / 25 (h) 4,00
ECTS 4 ECTS

Update Time: 18.12.2024 10:15