Genel Bilgi
Kod | PDRS402 |
Ad | Bilişsel Davranışçı Psikolojik Danışma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı bireylerin düşünce, duygu ve davranışlarının anlaşılmasıına ve değiştirilmesine yönelik BDPD tekniklerini uygulamalı olarak öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
Beck, J. S. (2014). Bilişsel davranışçı terapi: Temelleri ve ötesi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notu öğrencilere dönem başında verilecektir.
Notlar
Beck, J. S. (2014). Bilişsel davranışçı terapi: Temelleri ve ötesi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilişsel yaklaşımı tanımlar. |
ÖÇ02 | Normal dışı kavramını açıklar. |
ÖÇ03 | Bilişsel davranışçı terapinin temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ04 | Bilişsel davranışçı terapinin evrelerini listeler. |
ÖÇ05 | Bilişsel davranışçı terapinin aşamalarını listeler. |
ÖÇ06 | Bilişsel davranışçı terapide ara ve temel inançları tanımlar. |
ÖÇ07 | Bilişsel davranışçı terapideki teknikler belirtir. |
ÖÇ08 | Bilişsel davranışçı terapide sonlandırmayı açıklar. |
ÖÇ09 | Bilişsel davranışçı terapide değerlendirmeyi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilişsel davranışçı yaklaşım | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
2 | Bilişsel davranışçı yaklaşımın temel ilkeleri | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
3 | Bilişsel davranışçı terapide senslar | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
4 | Bilişsel davranışçı terapide A-B-C | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
5 | Olay nedir | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
6 | Duygu nedir | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
7 | Düşünce nedir | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | |
9 | Çarpıtılmış düşünceleri sınıflama | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
10 | Otomatik düşünceler | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
11 | Şemalar | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
12 | Teknikler | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
13 | Sokratik diyalog | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
14 | Yönlendirilmiş keşif | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
15 | Sonlandırma | Ders notları ve kaynakların gözden geçirilmesi. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |