OKLS104 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLS104
Ad Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. ŞULE ERDEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarihsel süreçte ve günümüzde çocuğun değerini anlamak, çocuk hukukunun tarihsel geçmişini ve çocuk hakları sözleşmesini açıklamak, risk altında yaşan çocuk gruplarının farkına varmak, bu çocuklara fırsat eğitimi sunmaktır

Dersin İçeriği

Bu derste tarihsel süreçte ve günümüzde çocuğun değeri, çocuk hukukunun tarihsel geçmişi ve çocuk hakları sözleşmesi ve risk altında yaşan çocuk gruplar açıklanır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seçer, Z. 2018. Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri, Eğiten yayınevi

Notlar

Erbay., E.2022 .Çocuk Hakları, 2.baskı, Yeni İnsan Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk ve çocukluğu tanımlama ve çocuğun geçmişte ve günümüzde değerini anlar
ÖÇ02 Çocuk sorunlarının ortaya çıkış nedenlerini açıklar
ÖÇ03 Çocuk hukukunun tarihsel süreci ve içeriğini açıklar
ÖÇ04 Çocuk hakları sözleşmesinin tarihçesini açıklar
ÖÇ05 20 Kasım 1989 tarihli çocuk hakları sözleşmesindeki temel çocuk hakları maddelerinden "sağlıklı yaşam hakkını" tartışır.
ÖÇ06 20 Kasım 1989 tarihli çocuk hakları sözleşmesindeki temel çocuk hakları maddelerinden "eğitim hakkını" tartışır.
ÖÇ07 Dibsin Dünyası kitabını, temel çocuk haklarından olan "sağlıklı yaşam ve eğitim hakkı" göre tartışır
ÖÇ08 "Her çocuk özledir" filmini, temel çocuk haklarından olan "sağlıklı yaşam ve eğitim hakkı" göre tartışır
ÖÇ09 Risk Altındaki Çocuklardan olan "sokak çocukları ve hakları" hakkında tartışır
ÖÇ10 Risk Altındaki Çocuklardan olan "engelli çocuklar ve hakları" hakkında tartışır
ÖÇ11 Risk Altındaki Çocuklardan olan "suça itilen çocuklar ve hakları" hakkında tartışır
ÖÇ12 Risk Altındaki Çocuklardan olan "suç mağduru olan çocuklar ve hakları" hakkında tartışır
ÖÇ13 Risk Altındaki Çocuklardan olan "ihmal ve istismara maruz kalan çocuklar ve hakları" hakkında tartışır.
ÖÇ14 Risk Altındaki Çocuklardan olan "çalışan çocuklar ve hakları" hakkında tartışır.
ÖÇ15 Risk Altındaki Çocuklar hakkında bir müdahale programı hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk ve çocukluk tanımları Çocuğun geçmişte ve günümüzde değeri Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Çocuk sorunlarının ortaya çıkış nedenleri Çocuk sorunlarında yoksulluğun boyutu onu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Çocuk sorunlarının ortaya çıkış nedenleri Çocuk sorunlarının ortaya çıkışında eğitimsizlik faktörü Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Risk altındaki çocuk grupları Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Çocuk sorunlarının ortaya çıkış nedenleri çocuk sorunlarına hizmet götürme kanallarındaki eksiklikler Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Çocuk sorunlarının ortaya çıkışmasına neden olan politikalar Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Çocuk hukukunun tarihsel süreci ve içeriği Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Vize sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Çocuk Hakları beyannamesi Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 0 Kasım 1989 tarihli çocuk hakları sözleşmesi Çocuk hakları sözleşmesinin yapısı Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 20 Kasım 1989 tarihli çocuk hakları sözleşmesi Çocuk hakları sözleşmesinin içeriği Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 20 Kasım 1989 tarihli çocuk hakları sözlemesi 1-19 arası maddeler Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 20 Kasım 1989 tarihli çocuk hakları sözlemesi 20-39 arası maddeler Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 20 Kasım 1989 tarihli çocuk hakları sözlemesi 40-54 arası maddeler Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Risk altındaki çocuklara eğitim olanakları hazırlama Konu ile ilgili kaynakların okunması, grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:37