AR245 Erken Tunç Çağında Anadolu Arkeolojisi I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR245
Ad Erken Tunç Çağında Anadolu Arkeolojisi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATMA ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Anadoluda kazısı yapılmış Erken Tunç Çağı yerleşimlerini ve dönemin kültür özelliklerini tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Anadolu Erken Tunç Çağı yerleşim yerleri ve kültürleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Kronolojik olarak önceki dönem derslerini almış olmak

Kaynaklar

Yakar, J. 1985 The Later Prehistory of Anatolia:the Late Chalcolithic and Early Bronze Age, British Archaeological Reports (BAR International Series) 268, Oxford. Ünlüsoy, S. 2006 “Vom Reihenhaus zum Megaron-Troya I bis Troya III”, (Ed. M. O. Korfmann), Troia, Archäologie eines Siedlungshügels und seiner Landschaft, Mainz am Rhein: 133-144 Efe, T.,2003 “Batı Anadolu Tunç Çağı Uygarlığının Doğuşu”, Tunç Bakışlar. ArkeoAtlas 2: 92-129.

Notlar

YILMAZ, Derya 2009 M.Ö. III. binde Batı ve Orta Anadolu Kültürel İlişkileri (Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi. Massa, M. (2016): Networks before Empires: cultural transfers in west and central Anatolia during the Early Bronze Age, Doctoral dissertation, UCL University College London Şahoğlu, V. (2019): The Early Bronze Age Anatolian Trade Network and Its Role On The Transformation Of The Anatolian And Aegean Communities, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü Dergisi 1.4, 115-131


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Tunç Çağı kronolojisini tanır
ÖÇ02 Eski Tunç Çağında Anadolu coğrafyasını tanımlar.
ÖÇ03 Anadolunun MÖ III. bindedeki kültürel ve siyasal özelliklerini yorumlar
ÖÇ04 Erken Tunç Çağında madenin güç olarak kullanılması ve devletleşmenin en önemli aracı olduğunu yorumlar.
ÖÇ05 Erken Tunç Çağında oluşan kültür bölgelerini tanımlar ve harita üzerinde gösterir.
ÖÇ06 Erken Tunç Çağında ortaya çıkan yeni yerleşim sistemlerini ayırt eder.
ÖÇ07 Erken Tunç Çağında farklı bölgelerde gelişen kültürlerin çanak çömlek özellikleri ve sanatını tanımlar.
ÖÇ08 Erken Tunç Çağında Anadolunun diğer bölgelerle olan ilişkilerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Erken Tunç Çağında Anadolu coğrafyası ve kronolojisi İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun. M.J.Mellink, 1998.TÜBAAR I,T.Efe, 1994,H. Erkanal, 1996. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Erken Tunç Çağına Geçiş Dönemi İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Erken Tunç Çağ I (MÖ 3000/2700) Yerleşmeler ve Mimari İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Erken Tunç çağı I, Kuzeybatı Anadolu ve Doğu Ege Adaları İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Erken Tunç Çağı I, Menderes ve Göller Bölgesi İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Erken Tunç Çağı II (MÖ 2700-2400) Anadoluda İlk Şehircilik İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Erken Tunç Çağı Döneminde Anadolunun kentleşme kriterleri ve kentleşme süreci İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erken Tunç Çağı II Yerleşimleri (Troya, Poliochni, Thermi, Liman Tepe, Demircihöyük, Küllüoba, Beycesultan) İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Erken Tunç Çağı III, Büyük Kervan Yolu ve Anadoludaki yeni gelişmeler İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Erken Tunç Çağı III Dönemi Orta Anadolunun önemli kentleri (Kültepe, Alacahöyük) İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Erken Tunç Çağı Seramik Sanatı İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Erken Tunç Çağı I, II ve III Dönemi Çanak Çömleği İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Erken Tunç Çağı Orta Anadolu Yerleşmeleri ve Bölgesel özelliklerin karşılaştırılması İlgili kitap bölümü ve makaleler okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Değerlendiirme Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.06.2024 11:06