Genel Bilgi
Kod | KM0071 |
Ad | Korozyon ve korozyonun önlenmesi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Amacı / Hedefi
Korozyon tanıtılması, önemi ve önlemleri
Dersin İçeriği
Korozyonun tanımı, termodinamiği, elektrokimyası, etkileyen faktörler ve korozyon türleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet Erbil, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Notlar
Modern Electrochemistry, Volume 2B, John O´M Bockris and Amulya K.N.Reddy, Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 1998.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Korozyonu tanımlar. Örneklerle açıklar. |
ÖÇ02 | Korozyonun termodinamiği açıklar. |
ÖÇ03 | Korozyonun kinetiğini açıklar. |
ÖÇ04 | Korozyona etki eden etmenleri açıklar. |
ÖÇ05 | Korozyon türlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Korozyon, korozyonun ekonomik açıdan önemi ve elektrokimyasal doğası. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Korozyonun termodinamiği. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Korozyonun kinetiği. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramları ve incelenmesi. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çeşitli metallerin Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramlarının irdelenmesi. 1 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çeşitli metallerin Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramlarının irdelenmesi. 2 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çeşitli metallerin Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramlarının irdelenmesi. 3 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve ilgili kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Metal yüzeyinde adsorplanan maddelerin etkileri. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İnhibitörler ve nhibitör etkinliğinin belirlenmesinde dikkat edilecek temel ilkeler. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İnhibitörlerin etki mekanizmaları ve sınıflandırılması. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Nötr ortamlarda inhibitör uygulamaları ve kullanılan bazı inhibitörler. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Asitli ortamlarda inhibitör uygulamaları ve kullanılan bazı inhibitörler. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İnhibitör etkinliğinin belirlenmesinde uygulanacak yöntemler. 1 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İnhibitör etkinliğinin belirlenmesinde uygulanacak yöntemler. 2 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |