Genel Bilgi
Kod | KM583 |
Ad | Elektrolit Çözeltiler I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrolit çözeltilerin özellikleri ve termodinamik yaklaşımlarla irdelenmesi, iyon-iyon, iyon çözücü etkileşmelerinin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Elektrolit Çözeltilerin Termodinamiği, iyon-iyon, iyon-çözücü etkileşmeleri, aktiflik kavramı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Electrochemistry, J.O.M. Bockris, A.K.N. Reddy, M. Gamboa-Aldeco, Second ed., Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 2000
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrolit kavramını öğrenir. |
ÖÇ02 | İyon-çözücü etkileşmelerini öğrenir |
ÖÇ03 | iyon-iyon etkileşmelerini öğrenir |
ÖÇ04 | Debye-Huckel yaklaşımını öğrenir |
ÖÇ05 | iyonik şiddet, aktiflik kavramlarını öğrebir |
ÖÇ06 | İyonik iletkenliklerin ölçülmesi ve etkili parametreleri öğrenir |
ÖÇ07 | İyonik iletkenliklerin uygulamalarını öğrenir |
ÖÇ08 | Konuktometri ve analitik uygulamaları |
ÖÇ09 | Elektrot/çözelti ara yüzey yapısını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrolit tanımı ve sınıflaması | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İyonik iletkenlik ve ölçülmesi | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İyon-İyon etkileşmeleri | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | iyon-iyon etkileşmeleri 2 | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Debye-Huckel yaklaşımı ve aktiflik kavramı | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İyonik şiddet ve aktiflik kavramları, uygulamaları | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Aktiflik kavramının termodinamik açıdan iredelenmesi | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Modern electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektrot-çözelti ara yüzey yapısı | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Elektrot-çözelti ara yüzey yapısı 2 | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elektrot-çözelti ara yüzey yapısı 3 | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çözelti içinde difüzyon | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Adsorpsiyon-Desorpsiyon | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kolloidal sistemlerin oluşumu | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Zeta potansiyeli, anlamı ve önemi | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |