Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| KİMYA (DR) | |
| Kod | KM583 |
| Ad | Elektrolit Çözeltiler I |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TUNÇ TÜKEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrolit çözeltilerin özellikleri ve termodinamik yaklaşımlarla irdelenmesi, iyon-iyon, iyon çözücü etkileşmelerinin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Elektrolit Çözeltilerin Termodinamiği, iyon-iyon, iyon-çözücü etkileşmeleri, aktiflik kavramı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Electrochemistry, J.O.M. Bockris, A.K.N. Reddy, M. Gamboa-Aldeco, Second ed., Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 2000
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Elektrolit kavramını öğrenir. |
| ÖÇ02 | İyon-çözücü etkileşmelerini öğrenir |
| ÖÇ03 | iyon-iyon etkileşmelerini öğrenir |
| ÖÇ04 | Debye-Huckel yaklaşımını öğrenir |
| ÖÇ05 | iyonik şiddet, aktiflik kavramlarını öğrebir |
| ÖÇ06 | İyonik iletkenliklerin ölçülmesi ve etkili parametreleri öğrenir |
| ÖÇ07 | İyonik iletkenliklerin uygulamalarını öğrenir |
| ÖÇ08 | Konuktometri ve analitik uygulamaları |
| ÖÇ09 | Elektrot/çözelti ara yüzey yapısını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrolit tanımı ve sınıflaması | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | İyonik iletkenlik ve ölçülmesi | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | İyon-İyon etkileşmeleri | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | iyon-iyon etkileşmeleri 2 | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Debye-Huckel yaklaşımı ve aktiflik kavramı | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | İyonik şiddet ve aktiflik kavramları, uygulamaları | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Aktiflik kavramının termodinamik açıdan iredelenmesi | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Modern electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Elektrot-çözelti ara yüzey yapısı | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Elektrot-çözelti ara yüzey yapısı 2 | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Elektrot-çözelti ara yüzey yapısı 3 | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Çözelti içinde difüzyon | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Adsorpsiyon-Desorpsiyon | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Kolloidal sistemlerin oluşumu | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Zeta potansiyeli, anlamı ve önemi | Modern electrochemistry, Bockris | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Modern electrochemistry, Bockris | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||