Genel Bilgi
Kod | OKLZ217 |
Ad | Erken Çocuklukta Sosyal ve Duygusal Gelişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste sosyal-duygusal gelişiminin tanımı, önemi, yaşlara göre sosyal duygusal gelişim özellikleri, sosyal ve duygusal gelişimi etkileyen faktörler, sosyal duygusal gelişim kuramları, sosyal-duygusal gelişim ile ilgili problemler ve bu problemlerin çözümü için yapılabilecekler, çocuğun sosyal duygusal gelişimi ile ilgili yapılan araştırmalar konusunda bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sosyal gelişim tanımı, önemi, etkileyen faktörler, çocukluk ve ergenlik döneminde sosyal gelişim özellikleri, sosyal duygusal gelişim kuramları, bağlanma, bağlanmaya kuramsal bakış, bağlanmayı etkileyen faktörler, sosyal duygusal gelişim ile ilgili problemler, sosyal duygusal gelişim ile ilgili yapılmış araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sosyal ve Duygusal Gelişim, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Editör:Gülay Ogelman, H., Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:743, ISBN:978-625-7348-74-4
Notlar
Sosyal ve Duygusal Gelişim, Yayın Yeri: Eğiten Kitap, Editör:Gülay Ogelman, H., Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:743, ISBN:978-625-7348-74-4
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal duygusal gelişimin fizyolojik, bilişsel ve sosyal alanlarla yapılarla ilişkisini açıklayabilir |
ÖÇ02 | Bebeklik ve çocukluk döneminde sosyal duygusal gelişim sürecini değerlendirebilir |
ÖÇ03 | Sosyal duygusal gelişimde öğretmenin rolünü kavrayabilir |
ÖÇ04 | Sosyal duygusal gelişimi destekleyen yaklaşımlar sergileyebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriğinin tanıtımı | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Duygusal gelişimin temelleri | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bağlanmaya Kuramsal Bakış | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | John Bowlby ve Bağlanma Kuramı | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Mary Aınsworth ve Bağlanma Stilleri | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Duyguları anlama ve ifade etme de gelişimsel süreç | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Duygusal Yeterlilik ve Duygu Düzenleme | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Gelişim Kuramları-I | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Sosyal Gelişim Kuramları-II | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sosyal Gelişimi Etkileyen Faktörler | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Uyumsuz davranışları önleme ve ortadan kaldırmaya yönelik teknikler | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sosyal duygusal gelişimde önleyici müdahale programları | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sosyal duygusal gelişimde önleyici müdahale programları- II | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | Hazırlık sorularının cevaplanması ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |