Genel Bilgi
Kod | OKLZ302 |
Ad | Erken çocukluk dönemi çevre eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarının; çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar, çevre eğitiminin amacı, önemi ve tarihçesi, çevre sorunları, sürdürülebilir kalkınma ve hedefleri, çevresel değerler ve etik, çocuk ve çevre ilişkisi, çevre eğitimine yönelik yaklaşım, program ve projeler, çevre eğitiminde öğretmen ve paydaşların rolü ile kullanılabilecek yöntem ve teknikler, çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre bilinci; çevre sorunları; çevre eğitiminin önemi; erken çocuklukta çevre eğitimi; erken çocuklukta çevre eğitimi yaklaşımları; çevre eğitimi programları ve projeleri; erken çocukluk çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.), erken çocukluk çevre eğitiminde öğretmen ve ailenin rolü; sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri; eğitimde sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik planlama.
Dersin Ön Koşulu
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi dersini almış olmak
Kaynaklar
Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Ed. Refika Olgan, Pegem Akademi Yayıncılık
Notlar
Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik Ed. Deniz KAHRİMAN PAMUK Anı Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Çevre sorunlarının nedenlerini ve olası etkilerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Erken çocuklukta çevre eğitiminin önemini ifade eder. |
ÖÇ04 | Erken çocukluk çevre eğitimine yönelik yaklaşım, program ve projeleri değerlendirir. |
ÖÇ05 | Erken çocukluk çevre eğitiminde öğretmenin ve ailenin rolünü tartışır / yorumlar. |
ÖÇ06 | Erken çocukluk çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar. |
ÖÇ07 | Sürdürülebilir kalkınma kavramını tanımlar. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini açıklar. |
ÖÇ09 | Erken çocuklukta çevre eğitimine yönelik etkinlikler planlar. |
ÖÇ10 | Erken çocuklukta çevre eğitimine yönelik etkinlikleri uygular. |
ÖÇ11 | Erken çocuklukta çevre eğitimine yönelik etkinlikleri değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlara ilişkin kaynakları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çevre bilinci | Çevre bilinci ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çevre sorunları | Çevre sorunlarını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çevre eğitiminin önemi ve amacı | Çevre eğitiminin önemi ve amacına ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Erken çocuklukta çevre eğitimi | Erken çocuklukta çevre eğitimi ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Erken çocuklukta çevre eğitimi yaklaşımları, programları ve projeleri | Erken çocuklukta çevre eğitimi yaklaşımları, programları ve projelerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çevre eğitiminde öğretmen ve ailenin rolü | Çevre eğitiminde öğretmen ve ailenin rolüne ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler | Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerle ilgili kaynakların okumması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sürdürülebilir kalkınma ve hedefleri | Sürdürülebilir kalkınma ve hedeflerine ilişkin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik planlama | Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik planlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik uygulama | Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik etkinlik uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerini planlama | Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerini planlamaya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin uygulanması | Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin uygulanmasına ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesi | Erken çocuklukta çevre eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesine ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |