Genel Bilgi
Kod | OKLZ401 |
Ad | Karakter ve Değer Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının karakter ve değerler eğitimi konusunda bilgi sahibi olmaları ve deneyim kazanmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Karakter gelişimi ve eğitimi, değerlerin tanımı ve sınıflandırılması, değerlerin kaynakları ve temelleri, karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları, karakter değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ömeroğlu, E. (2021). Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem Akademi.
Notlar
çizgi filmler resimli çocuk kitapları Ömeroğlu, E. (2021). Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karakter ve değer kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Karakter ve değer ile ilgili kavramları açılar. |
ÖÇ03 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşmaları açıklar. |
ÖÇ05 | Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve tekniklerini açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitiminin yerini açıklar. |
ÖÇ07 | Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler verir |
ÖÇ08 | Ülkemizde gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarına örnekler verir |
ÖÇ09 | Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolünü ve önemini açıklar |
ÖÇ10 | Karakter ve değer eğitimine yönelik çeşitli etkinlik planları hazırlar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. | Konuyla ilgili kaynakları okuma 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karakter ve Değer Eğitimi ile Erken çocukluktaki yeri ve önemi | Konuyla ilgili kaynakları okuma 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Erken çocuklukta kazandırılması gereken değerler ve bu değerleri kazandırma yöntemleri | Konuyla ilgili kaynakları okuma 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları | Konuyla ilgili kaynakları okuma 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Karakter ve Değer eğiminde Aile Öğretmen ve Toplumun Rolü | Konuyla ilgili kaynakları okuma 5 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü | Konuyla ilgili kaynakları okuma 6 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamaların önemi | Konuyla ilgili etkinlik planlama 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulama örnekleri-I | Konuyla ilgili etkinlik planlama 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-II | Konuyla ilgili etkinlik planlama 3 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalar-III | Konuyla ilgili etkinlik planlama 4 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinlikler | Konuyla ilgili etkinlik planlama 5 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin sınıf içi uygulamalarda etkinliklerin bütünleştirilmesi | Konuyla ilgili etkinlik planlama 6 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar ve final sınavı hazırlık | Konuyla ilgili kaynakları okuma ve soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |