Genel Bilgi
Kod | ARY722 |
Ad | MÖ II. Binde Doğu Akdeniz Kültürleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı MÖ 2. Binyıl Doğu Akdeniz Uygarlıkları konusunda bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste M.Ö 2.binyılda Doğu Akdeniz’de ortaya çıkan kültürler, bunların gelişimi, birbirleriyle ve çağdaş komşularıyla olan ilişkilerini ortaya koymaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
GOLDMAN, H. 1956: Excavations at Gözlü Kule, Tarsus II. From the Neolithic through the Bronze Age. Princeton. KOZAL, E. 2017: Fremdes in Anatolien. Importgüter aus dem Ostmittelmeerraum und Msopotamien als Indikator für spätbronzezeitliche Handels und Kulturkontakte, Schriften Zur Vorderasiatischen Archäologie, Band 11, Harrassowitz Verlag, Wiesbaden.
Notlar
KOZAL, E. 2015: Study of İmports in the Late Bronze Age Anatolia: Identification, Definition, Chronologial and Spatial Analysis. Nostoi İndigenous culture, Migration and İntegration inn the Aegean Islands and Western Anatolia During the Late Bronze and Early Iron Age, İstanbul: 693-708.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | MÖ 2. bin kültürlerinin kronolojilerini açıklar. |
ÖÇ02 | MÖ 2.binde Doğu Akdeniz'de gelişen kültürleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Mısır'da MÖ 2. bindeki siyasi yapı ve arkeolojik buluntuları belirtir. |
ÖÇ04 | Anadolu'da Hitit siyasi yapısı ve arkeolojik buluntularını öğrenir. |
ÖÇ05 | MÖ 2.binde Anadolu Mısır ilişkilerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | MÖ 2. binde Anadolu ve Kıbrıs arasındaki ilişkileri tartışır. |
ÖÇ07 | MÖ 2. binde Anadolu ile Suriye arasındaki ilişkileri tartışır. |
ÖÇ08 | Geç Tunç Çağı sonunu hazırlayan etkenleri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğu Akdeniz Uygarlıkları; Genel bakış | Konu ile ilgili yayın okuması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Doğu Akdeniz Kültürlerine Genel Bakış | Konu ile ilgili makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Siyasi Coğrafya ve Tarih | Konu hakkında makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
4 | MÖ 2. Binyıl Anadolu'nun siyasi yapısı | Konu ile ilgili yayın okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | MÖ 2. Binyıl Anadolu Kültürleri | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kıbrıs; Mimarlık: Kentler ve yerleşim dokusu, Savunma, Saraylar, Sivil Binalar ve Konutlar | Kıbrıs ile ilgili önerilen kaynakları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Kıbrıs seramiği ve küçük buluntuları | Kıbrıs ile ilgili önerilen kaynakları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kıbrıs; Sanat (figürinler, damga ve silindir mühürler, maden objeler) | Konu ile ilgili önerilen makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Filistin; Mimarlık: Kentler ve yerleşim dokusu, Savunma, Saraylar, Sivil Binalar ve Konutlar | Konu ile ilgili önerilen makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Filistin; Sanat (figürinler, damga ve silindir mühürler, maden objeler) | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Suriye; Mimarlık: Kentler ve yerleşim dokusu, Savunma, Saraylar, Sivil Binalar ve Konutlar | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Suriye; Filistin; Sanat (figürinler, damga ve silindir mühürler, maden objeler) | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Doğu Akdeniz'de Miken Kültürü | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |