Genel Bilgi
Kod | ARY700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ELİF GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FATMA ŞAHİN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Çalışılacak konu ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemlerinin kullanılarak elde edilen verilerin değerlendirilmesi, yorumlanması ve sonuçlarının bilimsel bir dille sunulmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara
Notlar
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusuyla ilgili problemleri tanımlar |
ÖÇ02 | Bir konuyu araştırmak için nereye bakılacağını bilir |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Çalışılacak konuyu bilimsel yöntemlerle ortaya koyar |
ÖÇ06 | Konuyu etik kurallar çerçevesinde inceler |
ÖÇ07 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak konuyu analiz eder |
ÖÇ08 | Araştırma ve inceleme yöntemleriyle elde edilen sonuçları değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışma konusu ile ilgili bilgilendirme | Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara | |
2 | Tez çalışması ile ilgili literatür taraması | Tez konusu ile ilgili kitaplar | |
3 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları okuma | Tez konusu ile ilgili makaleler | |
4 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları sınıflama | Tez konusu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar | |
5 | Tez çalışması ile ilgili kaynak bilgilerden not alma | Tez konusu ile kaynakların belirlenmesi | |
6 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları yazma | bütün kaynakları toplama | |
7 | Tez çalışma konusu ile ilgili literatür değerlendirmesi | Kitap ve makalelerden dip not yazma | |
8 | Tez konusunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi | Ana ve alt başlıkların seçimi | |
9 | Tez bölümlerinin yazımı | Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | |
10 | Tezin alt bölümlerinin yazımı | Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | |
11 | Tezin bölümlerinin okuması | Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | |
12 | Tezin alt bölümlerinin okuması | Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | |
13 | Tezin eksik bölümlerinin düzeltilmesi | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların kontrolü | |
14 | Tezin son kontrolü | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi | |
15 | Tezin değerlendirmesi | Genel Değerlendirme | |
16 | Tezin sunuma hazırlanması | Sunum Hazırlama | |
17 | Tezin sunumu | Tezin Sonuçlanması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |