Genel Bilgi
Kod | ZTP403 |
Ad | Ruminant Besleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. UĞUR SERBESTER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sindirim sistemi tiplerini öğretmek, çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yem kaynaklarını tanıtmak
Dersin İçeriği
Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemleri, kaba ve yoğun yemler, karma yem üretimi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalikları (8. Baskı, Uğurer Yayınları)
Notlar
NRC (2001). Nutrient requirements of dairy cattle. National Academy Press, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ruminant hayvanlarda sindirim sistemini tanır |
ÖÇ02 | Sindirim sisteminin sağladığı avantajları ifade eder |
ÖÇ03 | Ruminantların besleme prensiplerini genel olarak tanır |
ÖÇ04 | Ruminant hayvanlarda besleme ile ürün kompozisyonu arasındaki ilişkileri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruminantlarda anatomi ve fizyoloji | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Rumen mikrobiyolojisi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ruminal fermantasyon | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Rumende lipid metabolizması | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Süt ineklerinin beslenmesine giriş | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Süt ineklerinin laktasyon dönemlerine göre beslenmeleri | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kurudaki ineklerin beslenmesi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Düvelerin beslenmesi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Buzağıların beslenmesi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Koyunların beslenmesi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kuzuların beslenmesi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Keçi ve oğlakların beslenmesi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ruminantlarda beslemenin yönetimi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ruminant beslenmesinde metabolik hastalıklar | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |