Genel Bilgi
Kod | ILEM752 |
Ad | İletişim ve Yapay Zeka |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, lisansüstü öğrencilerin yapay zeka ve iletişim alanında eleştirel düşünme ve sorgulama kabiliyetini artırarak bilimsel araştırmalarına yönelmelerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders yapay zeka eksenli iletişim pratiklerinin dönüşümünü, yapay zekanın iletişim olgusuna ve iletişim çalışmalarına yönelik etkilerinin tartışılmasını ve araştırılmasını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Brunnhuber, S. (2024). The Third Culture: The Impact of AI on Knowledge, Society and Consciousness in the 21st Century. Springer Nature Switzerland, Imprint: Springer.
Notlar
Makridakis, S. (2017). The forthcoming Artificial Intelligence (AI) revolution: Its impact on society and firms. Futures, 90, 46-60.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel yapay zeka kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Yapay zeka ile iletişim pratiklerinin ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Yapay zeka ile belirlenen iletişim süreçlerini ve etik standartları bilir. |
ÖÇ04 | Yapay zeka ve iletişim ilişkisini ele alan araştırma önerileri tasarlar. |
ÖÇ05 | Üretken yapay zeka ve temel iletişim bileşenleri arası ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ06 | Yeni yapay zeka ve iletişim araştırmaları hakkında önermeler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların tanımı ve giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Temel yapay zeka | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İletişim ve yapay zeka | Okuma-inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Yapay zeka tarihi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yapay zeka ve medya teknolojileri | Araştırma-okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Dil ve yapay zeka | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Doğal dil işleme | Reading | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İletişim ve yapay zeka araştırmaları 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | İletişim ve yapay zeka araştırmaları 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Araştırma önerileri | İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Araştırma tasarlama 1 | İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Araştırma tasarlama 2 | İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Metin analizi 1 | İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Metin analizi 2 | İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |