TRKZ215 Çocuk Edebiyatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TRKZ215
Ad Çocuk Edebiyatı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk edebiyatının önemini ve yaş gruplarına göre ürünleni tanıtmak.

Dersin İçeriği

Çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatının dönemlere göre sanatçı ve eserlerinin tanıtılması, çocuk edebiyatının biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikleri anlatmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Alemdar Yalçın, Gıyaseddin Aytaş, Çocuk Edebiyatı Sedat Sever, Çocuk Edebiyatı

Notlar

Alemdar Yalçın, Gıyaseddin Aytaş, Çocuk Edebiyatı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ana hatlarıyla Türk ve dünya Çocuk edebiyatı tarihçesini bilir.
ÖÇ02 Çocuk edebiyatının temel ilkelerini bilir.
ÖÇ03 Edebi eserlerin çocuk edebiyatına, eğitim ve öğretim ilkelerine uygunluğunu analiz edebilir.
ÖÇ04 Türk ve dünya çocuk edebiyatının önde gelen eselerini okumanın gerekliliğini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
PÖÇ21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğinin tanıtılması Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çocuk edebiyatının tarihçesinin verilmesi Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 3. Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması I (Küçük Prens'in analizi) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması, (Pol ve Virgin'in analizi) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması II Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması III Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması IV Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Masal türü ve Çocuk edebiyat Hakkında (Türk Masalları, Saim Sakaoğlu eserinin incelenmesi) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Destan ve Efsane hakkında (Üç Anadolu Efsanesi incelenmesi) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hikaye Hakkında I (Dede Korkut Hikayeleri'nin incelenmesi) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Hikaye hakkında II Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Roman hakkında I, (Türk İkizleri'nin incelenmesi) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Roman hakkında II , (Gümüş Kalem incelenmesi) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Şiir hakkında I Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 09:16