CEN116 Algorithms and Programming II

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CEN116
Ad Algorithms and Programming II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

C programlama dilini göstergeler yapılar makrolar dosyalama ve dinamik bellek yönetimi gibi ileri düzey kavramları ile ortaya koymak ve bir yazılım uygulamasının tüm aşamalarını tasarlayabilme ve gerçekleştirebilmeyi sağlamaktır

Dersin İçeriği

Yapısal programlama kavramı. C Programlama Dili, Temelleri, Veri tipleri, Deyimleri, Karakter işleme fonksiyonları. İndisli değişkenlerle işlemler. Fonksiyon altprogramları. Özyineleme. Sıralama ve Arama algoritmaları. Temel dosya uygulamaları. Dinamik değişkenler ve basit veri yapıları, Pointer, Yığıt, Kuyruk, Bağlaçlı liste

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hanly, Jeri R., and Elliot B. Koffman. Problem solving and program design in C. Pearson, 2007.

Notlar

Deitel and Deitel, C: How to program. Pearson.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Göstergeler kavramını kullanarak gelişmiş uygulamalar geliştirmek
ÖÇ02 Yapılar ve birlikler kullanarak gelişmiş veri yapıları tasarlamak
ÖÇ03 Dosyalama işlemleri ile kayıt tutabilmek
ÖÇ04 Dinamik bellek yönetimi kavramını anlamak
ÖÇ05 Ekip çalışması ile karmaşık bir program geliştirebilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fonksiyonlara genel bakış Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dizlere Genel Bakış Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Göstergeler I Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Göstergeler II Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Dizgiler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Yapılar ve Birleşimler I Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Yapılar ve Birleşimler II Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders Notlarını Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dosyalama İşlemleri I Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dosyalama İşlemleri II Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Dinamik Bellek Yönetimi Makrolar Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Bit tabanlı İşlemler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Bağlantılı Listeler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Proje sunumları ve Değerlendirme I Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
15 Proje sunumları ve Değerlendirme II Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Problem Çözümleri Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 05:22