Genel Bilgi
Kod | CEN265 |
Ad | Digital Design Lab |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA ORAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, ders kapsamında öğretilen teori ve kavramları güçlendirecek pratik demonstrasyonlar ve uygulamalar sağlamayı amaçlamaktadır: Sayısal Tasarım
Dersin İçeriği
DoğrultucularAçıklaştırıcılar / Sıkıştırıcılar Çiftli Çoğaltma Eklenebilir Multivibratörler / Vardiyalı Kayıtlar Tevvenin ve Norton Dönüşümleri Alternatif Akım Devreleri Ayrım Devreleri Transformatörler Logic Gates Schmitt Tetikleme Çalışma Amplifikatörleri Kodlama ve hata ayıklama teknikleri Çoklayıcılar, bellek ve programlama mantığı dizileri (PLA) yoluyla Boolean işlevleri uygulanması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Digital Design M. Morris Mano, Prentice Hall
Notlar
1 Fundamentals of logic Design, Fourth Edition, Charles H. Roth., Jr, West publishing company 2 Digital Logic Circuit Analysis and Design, V.P. Nelson, H.T. Nagle, J.D. Irwin, Prentice Hall 3 Digital Systems Principles and Applications, Ronald Torci, Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lojik çipler ile pratik deneyler kurarak mantıksal devrelerle dizayn becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Lojik ve elektronik cihazları kurarak pratik öğrenime sahip olma |
ÖÇ03 | Senkron ve asenkron devre dizaynı ile endüstriyel ürün geliştirir. |
ÖÇ04 | Temel sayısal sistemleri analiz edebilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lab'da öğrenci grupları oluşturma. | Sayı sisyemleri ve temel kapıları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Laboratuvar deneylerinin ilanı | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Multivibratörler, | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Kodlama ve hata tahmin teknikleri | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Boolean fonksiyonları | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Sayaçlar | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Seviye modlu ardışık ağlar | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Darbe modlu ardışık şebekeler | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Mantık devrelerindeki tehlikeler ve bunların ortadan kaldırılması | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | enar tetiklemeli D Flip-Flop | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | ROM'lu ardışık ağ tasarımı ve PLD'ler, | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | MSI ile ardışık ağ tasarımı Entegre devreler | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Telafi Deneyleri grup1 | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Telafi deneyleri 2. grup | Ders notunda ilgili bölümü okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |