Genel Bilgi
Kod | CEN216 |
Ad | Object Oriented Programming Lab. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. ZEKERİYA TÜFEKCİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Nesneye yönelik programlama kavramlarını C plus plus programlama dilini kullanarak öğretmek
Dersin İçeriği
Programlama Teknikleri, Nesneye Yönelik Programlamanın Temel Felsefesi, Nesneler ve Sınıflar, Nesneye Yönelik Programlama Kavramları, Sarmalama, Soyutlama, Gerçekleme, Arayüz, Kalıtım, Çokşekillik, Ekyükleme, Nesne Yapıcıları ve Yıkıcıları, Nesneye Yönelik Analiz ve Tasarım,
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Teach Yourself C++ Herbert Schildt
Notlar
C++ How to Program H. M. Deitel, P. J. Deitel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesneye yönelik programlama dillerinin temel kavramları olan kapsülleme, miras ve çok biçimliliği kullanabilir |
ÖÇ02 | Veri kapsülleme, miras ve çok biçimliliği yazacağı bilgisayar programlarına uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Nesneye yönelik bilgisayar programları tasarlayabilir |
ÖÇ04 | Fonksiyon ve operatörleri aşırı yükleyebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nesneye yönelik programlamaya giriş | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
2 | Sınıflara giriş | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Fonksiyonlara nesne aktarmak ve fonksiyonlardan nesne döndurmek | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
4 | Diziler, işaretçiler (pointers) ve referanslar | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Fonksiyonların aşırı yüklenmesi | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Operatörlerin aşırı yüklenmesi | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | Miras (kalıtım) | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Girişler | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
10 | Çıkışlara | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
11 | Sanal fonksiyonlar ve çokbiçimlilik | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | Şablonlar ve hata denetimi | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Çalışma anı tip tanıma | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Tip dönüştürme operatörleri | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | Namespaceler ve Dönüşüm Fonksiyonları | okuma ve pratik yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |