Genel Bilgi
Kod | CEN418 |
Ad | Introduction to Optimal Control |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel seviyede optimal kontrol sistemleri tasarlayabilme
Dersin İçeriği
Giriş. Değişkenler hesabı. Doğrusal, Karesel optimal kontrol sistemleri. Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemleri. Pontryagin Minimum Prensibi. Kısıtlı optimal kontrol sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
OPTIMAL CONTROL SYSTEMS, Desineni Subbaram Naidu, CRC Press, 2002.
Notlar
OPTIMAL CONTROL SYSTEMS, Desineni Subbaram Naidu, CRC Press, 2002.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürekli zamanlı karesel optimal kontrol sistemi tasarlayabilme |
ÖÇ02 | Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemleri tasarlayabilme |
ÖÇ03 | Pontryagin Minimum Prensibini kavrama |
ÖÇ04 | Sistemlerin durum uzayı gösterimi |
ÖÇ05 | Kontrol Performans ölçütleri |
ÖÇ06 | Optimal kontrol kanunu |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değişkenler hesabı | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Matematiksel Değişkenler hesabı | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Doğrusal, Karesel optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Doğrusal, Karesel optimal kontrol sistemlerinin analizi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ayrık zamanlı optimal kontrol sistemlerinin analizi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Pontryagin Minimum Prensibi | Sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Pontryagin Minimum Prensibinin analizi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Optimal Kontrolde Pontryagin Minimum Prensibi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kısıtlı optimal kontrol sistemleri | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kısıtlı optimal kontrol sistemleri analizi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kısıtlı optimal kontrol sistemlerinin matematiksel analizi | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | tekrar | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Problem çözümleri | Sorular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |