CEN446 Human Computer Interaction

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CEN446
Ad Human Computer Interaction
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere insanın (bilgisayarlar) sistemler ile nasıl etkileşime girdiği hakkında temel bilgi vermek. İnsan yeteneklerinin bilgisinin, teknik sistemler inşa etme şeklimizi nasıl etkileyebileceğine dair bilgi vermek. Kullanıcı arayüzlerinin tasarımı ve yapımı için yöntemler ve teknikler göstermek.

Dersin İçeriği

İnsanların algısal, bilişsel ve sosyal özellikleri, gerçekleştirilecek görevleri analiz etme, bunları gerçekleştirme yolları, yaptıklarını düşünme ve hissetme yöntemleri, bilgisayarlar ve diğer ilgili sistemlerin yetenekleri ve sınırları, tasarım ve uygulama kararları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Carroll,J.M. (2002), Human-Computer Interaction in the New Millennium, ACM Pres, New York NY

Notlar

Gerard J. K. (2020), Human–Computer Interaction Fundamentals and Practice, Auerbach Publications


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan bilgilerinin işlenmesi açısından hem insanların hem de bilgisayarların yeteneklerini açıklar.
ÖÇ02 Tipik insan-bilgisayar etkileşimi (HCI) modellerini, stillerini ve çeşitli tarihi HCI paradigmalarını tanımlar
ÖÇ03 HCI sistemlerinin tasarlanması için interaktif bir tasarım süreci ve evrensel tasarım ilkelerini uygular.
ÖÇ04 HCI tasarım ilkelerini, standartlarını ve kurallarını tanımlar ve kullanır.
ÖÇ05 HCI sistemlerinin görevlerini görev analizi bağlamında tartışır.
ÖÇ06 İhtiyaç gereksinimlerinin, prototipin ve değerlendirmenin önemini kavrar.
ÖÇ07 Grup Yazılımı,Yaygın Bilişim, sanal gerçeklik, multimedya ve Word Wide Web ile ilgili ortamlarda HCI sorunlarını analiz eder ve tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan Bilgisayar Etkileşimi Temelleri Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Etkileşim Tasarımı Temelleri Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tasarım Kuralları Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Evrensel tasarım Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Uygulama Araçları Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Değerlendirme ve Kullanıcı Desteği Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Prototip Oluşturma Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Görev Analizleri Haftalık sunuları oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Laboratuvarları ve Kullanılabilirlik Testleri Internette Arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Yaygın Bilişim Internette Arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Internette Arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Hipermetin, Multimedya, WWW ve Web Erişilebilirliği Internette Arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Grup Yazılımları ve Bilgisayar Destekli İşbirlikçi Çalışmalar Internette Arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Algısal Arayüzler, Robotik, Giyilebilir Teknoloji Internette Arama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - 1.Hafta Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - 2. Hafta Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.11.2024 03:04