ILT234 Medya Okuryazarlığı II

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT234
Ad Medya Okuryazarlığı II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İlk dönemden farklı olarak bu derste teorik bilgilerin uygulamaya geçirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

İlk dönemin ardından bu derste uygulama konusunda gerekli temel bilgiler verilerek, proje değerlendirmeleri yapılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Medya Okuryazarlığı I dersini almış olmak

Kaynaklar

Binark, M. & Bek, M. G. (2021). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kalkedon Yayınları.

Notlar

Sperry, C., & Scheibe, C. (2022). Teaching students to decode the world: Media literacy and critical thinking across the curriculum. ASCD. ISBN: 978-1-4166-3093-7 Potter, W. J. (2021). Media literacy (10th ed.). SAGE Publications. Hobbs, R. (2017). Digital and media literacy: Connecting culture and classroom (2nd ed.). Corwin.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya Okuryazarlığı I dersi kapsamındaki teorik bilgileri uygular
ÖÇ02 Yeni medya okuryazarlığı kapsamında bu ortamda içerik üretme yetkinliği kazanır
ÖÇ03 Sosyal medya okuryazarlığı başta olmak üzere, yeni okuryazarlıklar konusundaki teorik ve uygulamalı bilgileri sentezler
ÖÇ04 Dijital okuryazarlık, dezenformasyon, siber güvenlik konuları başta olmak üzere, dijital medyada okuryazarlık konusunu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Hakkında Genel Bilgi – Eleştirel Medya Okuryazarlığı Hk Bilgi Güncelleme Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çocuklar ve Medya İçeriği Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Medyada Şiddet ve Saldırganlık Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gençler- Ergenler ve Medya İçeriği Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Çevrimiçi Büyümek I: Depresyon & Yeme Bozuklukları Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çevrimiçi Büyümek II: Siberzorbalık & İntihar Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Medyanın Etkileri Üzerine Yapılan Araştırmalar – Dijital Çağ Hastalıkları Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Medya ve Toplumsal Cinsiyet Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Medya Okuryazarlığında Farklı Yaklaşımlar Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Medya Okuryazarlığı Eğitimi – Dünyadan Örnekler Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Medya ve Spor Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Medya Okuryazarlığı – İklim Değişimi – Ekomedya Okuryazarlığı Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sosyal Medya Okuryazarlığı – Sosyal Ağ & Sosyal Medya Farkı Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Ders kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 79
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,16
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 06:41