AS360 Çağdaş Dünya Sineması

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS360
Ad Çağdaş Dünya Sineması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FIRAT BERKSUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı film üretimine ve estetiğine ilişkin ana akım Hollywood sinemasına alternatif olabilecek fikirleri tanıtmak, dünyanın farklı bölgelerinde üretilen filmleri incelemektir.

Dersin İçeriği

Derste çeşitli ülkelerin sinemaları estetik, tarihsel, kültürel ve ideolojik perspektif içinde incelenecektir. 1960'lardan sonra dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkan akımlar, film üretimi ile ilgili farklı yaklaşımlar, film estetiğine ilişkin fikirler tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Martha P. Nochimson, Bir Dünya Sinema, Deki Yayınevi Michael Ryan & Douglas Kellner, Politik Kamera, Ayrıntı Yayınları

Notlar

André Bazin, Çağdaş Sinemanın Sorunları, “Sinema Dilinin Evrimi”


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyanın farklı coğrafyalarındaki sinema anlatılarını tarihsel arkaplanıyla açıklar.
ÖÇ02 Bağımsız dünya sinemasının önemli filmlerini ve yönetmenlerini tanır.
ÖÇ03 Ana akım Hollywood sinemasının varsayımları ve yöntemleriyle alternatiflerini karşılaştırır.
ÖÇ04 Küreselleşmenin ve sömürgecilik sonrası dönemin film üretimi üzerindeki etkilerini yorumlar.
ÖÇ05 Farklı coğrafyaların yakın tarihini filmler aracılığıyla yorumlar
ÖÇ06 Etik, politik değerlerin ve kabullerin film üretiminde tercihleri nasıl etkilediğini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Film analizi, sinemada göstergeler Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kadraj, görüntü, anlatı Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Avrupa Yeni Dalgası Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Fransa: Yeni Dalga Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 70'ler Amerikan Sineması Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Yeni Alman Sineması Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma/İzleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Japonya: Feodalizm ve Modernizm Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Hindistan: Yeni-Gerçekçiliğin Etkileri Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Latin Amerika: Politik Sinema Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Afrika: Sömürgeciliğin İzleri Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İran: Filmin Apaçıklığı Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çin: Kültürün Temsili Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Yeni Kore Sineması Okuma/İzleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma/İzleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma/İzleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 11:33