Genel Bilgi
Kod | ELP263 |
Ad | Sensörler ve Transdüserler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ORHAN TAŞTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ORHAN TAŞTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik özelliklerinden faydalanarak bir algılayıcının doğru seçimini yapabilme, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Manyetik sensörler ve transdüserleri; Basınç sensörleri ve transdüserleri; Ses transdüser ve sensörleri; Nem sensörleri ve trasdüserleri; Hız sensörleri ve trasdüserleri; Titreşim sensörleri ve trasdüserleri; İvme sensörleri ve trasdüserleri; Konum sensörleri ve trasdüserleri; Yaklaşım sensörleri ve trasdüserleri; Akış sensörleri ve trasdüserleri; Seviye sensörleri ve trasdüserleri; Darbe (Kuvvet) sensörleri ve trasdüserleri; Isı sensörleri ve transdüserleri;
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Algılayıcılar ve Dönüştürücüler Prof. Dr. Osman Gürdal,SEÇKİN YAYINLARI
Notlar
İNTERNET VE KATALOG
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik özelliklerini inceleyerek uygulama için uygun olan algılayıcıyı seçebilme, ; |
ÖÇ02 | Algılayıcıların izlenecek fiziksel etkiyle ilişkisini sağlayabilme.; |
ÖÇ03 | Algılayıcıları elektriksel özelliklerine uygun biçimde devreye bağlayabilmek.; |
ÖÇ04 | Endüstriyel bir sistemde, algılayıcılar ve bunlarla ilgili kısımlardan kaynaklanan sorunları belirleyebilme; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel /mesleki orta öğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren mesleki kitaplar, dergiler, katalog vb. yayınlarla desteklenen bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel işlemleri ve devre çözümlemelerini yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilir ve PLC sistemleri programlayabilir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel elektrik büyüklüklerini ve kavramlarını bilir, DA devrelerinin analizini yapabilir ve devre teoremlerini çözümde kullanabilir, AA devre elemanlarını tanır ve çözümlemelerini yapabilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yarı iletkenler, diyotlar, transistor ve entegre devreler, pasif ve aktif devre elemanları, doğrultucular hakkında bilgi sahibi olur, güç elektroniğinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su temini, ısıtma, havalandırma, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemlerini kavrayabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektriksel birimler ve dönüşümlerini bilir ve basit problemleri çözebilir, elektrik ölçü aletlerinin yapısı, çalışma prensibi ve bağlantı şekillerini uygulamayla kavrayabilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstride kullanılan elektriksel cihazların montaj, bakım-onarım ve ölçümlerini yapabilir, elektrik motoru sarabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları ile elektrik devrelerini tasarlayıp, simüle eder, mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mantık devre temellerini bilir ve sayısal devre tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problemi tanımlama, deney ve tecrübe ile kavranan teoriyi uygulayarak problem çözebilir, elektrik alanında yeni teknolojileri takip eder ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fizik kavramları ve mesleki malzemeler ile alçak ve yüksek gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olur, mesleki standartları açıklayabilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik teçhizatının imalatında kullanılan işlemleri kavrayabilir, kullanılan malzemelerin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili şema ve projeleri okur, çizer ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi olur, temel ofis yazılımlarını bilir ve kullanabilir, sahip olduğu bilgi ve beceriyi bilgi teknolojilerinden de faydalanarak diğer bireylere veya çalışma arkadaşlarına sunabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır, beraberinde çalıştığı personeller yanında halk ile de ilişki kuracak niteliklere sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektriğin üretilmesi, denetim altına alınması, nakledilmesi, dağıtımı, aynı zamanda; ısıtmada, aydınlatmada ve güç temininde kullanılması ile ilgili mesleki yetkinliklere sahip olur, elektrik tasarruf yöntemlerini bilir, enerji yönetimi yapabilir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili iş güvenliği, kalite güvence, çevre koruma bilgisine ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve işlenme yönteminin açıklanması. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sıcaklık ve nem seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Hız ve titreşim seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
4 | Konum ve yaklaşma seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Basınç ve akış seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Düzey seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | Darbe (kuvvet) seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Infrared, UV ve görünür ışık seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
10 | Görüntü seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
11 | Fotovoltaik hücreler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | Renk seziciler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
13 | Işınım ölçerler. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Genel Sensör Uygulamaları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | Genel değerlendirme. | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |