YLBK701 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBK701
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENGİZ KAZAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YEŞİM AYSAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SİBEL UYGUR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EKREM ATAKAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KAMİL KARUT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERDAR SATAR (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç.Dr. Behçet Kemal ÇAĞLAR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İsmail DÖKER (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Serkan PEHLİVAN (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ece Börteçine KASAPOĞLU ULUDAMAR (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Araştırıcının yürütülmekte olan çalışmalarını danışmanıyla birlikte yürütülmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmalar

Dersin Ön Koşulu

Araştırmacının yürütülmekte olan çalışmalar hakkında kaynak taraması yapması ve danışmanı ile görüş alış verişinde bulunması hedeflenmektedir.

Kaynaklar

Konuyla doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar

Notlar

Konuyla yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir.
ÖÇ02 Araştırıcı danışmanıyla birlikte konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir.
ÖÇ04 Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunun belirlenmesinde ön çalışma Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Tez konusunun belirlenmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Tez konusu hakkında okumalar yapılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Tez konusu hakkında literatür taraması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Literatür özetlerinin hazırlanması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Literatür özetlerinin tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Belirlenen tez konusunun literatür ışığında tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Belirlenen tez konusunda amacın netleştirilerek hipotezin kurulması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Tez önerisi için amacın yazılması ve tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Tezin amacı doğrultusunda materyal ve metodun tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Materyal ve metodun literatür ile karşılaştırılması eksiklerinin giderilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte değerlendirilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Amaç, literatür özetleri ile materyal ve yöntemin birlikte eleştirisi ve eksiklerinin giderilmesi Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Tez programının bir bütün olarak danışman ile tartışılması Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:17