Genel Bilgi
Kod | BK511 |
Ad | Bitki Patolojen Bakterilerinin Tanımı İçin Teknikler I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM AYSAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YEŞİM AYSAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hasta bitkilerden bakteri izolasyonu ve geleneksel yöntemlerle tanısını yapmaktır
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalık yapan bakterilerin bitkilerden izolasyonu, patojenitesi ve tanısı
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Z. Klement, K. Rudolph,D.C. Sands, 1990. Methods in Phytobacteriology. Akademial Kiodo, Budapest. 567p. Lelliott, R. A., and D. E. Stead, 1987. Methods for the Diagnosis of Bacterial Diseases of Plants. Methods in Plant Pathology Volume 2 (Series editor T. F. Preece), Published on behalf of the British Society for Plant Pathology by Blackwell Scientific Publications, Oxford, UK., 219 pages.
Notlar
APS online ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde hastalık yapan bakteri cinsleri ve bitkilerdeki hastalık belirtileri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | Yaprak lekesi hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Solgunluk hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu hakkında bilgi edinir |
ÖÇ04 | Ur hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu hakkında bilgi edinir |
ÖÇ05 | Yumuşak çürüklük hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu hakkında bilgi edinir |
ÖÇ06 | Pseudomonas cinsinin LOPAT testleriyle tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ07 | Domates ve biberde bakteriyel lekeye neden bakterilerin tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ08 | Domateste öz nekrozuna neden olan bakterilerin tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ09 | Elma ve armutta ateş yanıklığı hastalığı etmeni Erwinia amylovora'nın tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Kabakgillerde meyve lekesine neden olan Acidovorax citrulli'nin tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ11 | Farklı konukçu bitkilerde solgunluğa neden olan Ralstonia solanacearum'un tanısı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | Koch Postulatları hakkında bilgi edinir |
ÖÇ13 | Patojenite testleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ14 | Tanıda entegrasyon hakkında bilgi edinir |
ÖÇ15 | Hasta bir bitki örneğinden bakteri izolasyonu ve tanısı hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde hastalık yapan bakteri cinsleri ve bitkilerdeki hastalık belirtileri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yaprak lekesi hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Solgunluk hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Farklı bitkilerdeki ur hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yumuşak çürüklük hastalıklarından patojen bakteri izolasyonu | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Pseudomonas cinsinin LOPAT testleriyle tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Domates ve biberde bakteriyel lekeye neden bakterilerin tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Domateste öz nekrozuna neden olan bakterilerin tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Elma ve armutta ateş yanıklığı hastalığı etmeni Erwinia amylovora'nın tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kabakgillerde meyve lekesine neden olan Acidovorax citrulli'nin tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Farklı konukçu bitkilerde solgunluğa neden olan Ralstonia solanacearum'un tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Koch Postulatları ve uygulamaları | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Patojenite (konukçu) testleri | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Entegre patojen tanısı | dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |