Genel Bilgi
Kod | BK503 |
Ad | Entomolojide Özel Araştırma Yöntemleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMİL KARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir tez, sunu veya makale nasıl hazırlanır derste verilmesi planlanan temel amaçtır.
Dersin İçeriği
Turunçgil zararlıları, nar zararlıları, bağ zararlıları, sertçekirlekli meyve zararlıları, yumşak çekirdekli meyve zararlıları ve sert kabuklu meyve zararlıları alanlarındaki ürün kaybına sebep olan zararlılar üzerine bir çalışma nasıl hazırlanır ve sunulur ders içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Genel Entomoloji (Tarımsal)
Notlar
Genel Entomoloji (Tarımsal)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuda kaynak taramasının nasıl yapılması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ02 | Farklı kaynaklardan yapılan literatür taramalarının nasıl derlenip bir araya getirileceğini öğrenir |
ÖÇ03 | Harmanlanmış bu bilgi topluluğunun nasıl sunu haline getirileceğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Hazırlanan sunuda nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir. |
ÖÇ05 | Sunumda nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğrenir |
ÖÇ06 | Entomoloji alanında sununun nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenir I |
ÖÇ07 | Entomoloji alanında sununun nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenir II |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üzerinde çalışılacak konunun belirlenmesi | İlginizi çeken makelelerin okunması, seminer konsuna karar verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Belirlenen konu üzerinde kaynak taraması I (ödev) | Değişik kaynakalardan konu ile ilgili tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Belirlenen konu üzerinde kaynak taraması II (ödev) | Değişik kaynakalardan konu ile ilgili tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Taranan kaynakların derlenmesi ve bir araya getirilmesi I (ödev) | Taranan kaynakların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Taranan kaynakların derlenmesi ve bir araya getirilmesi II (Ödev) | Taranan kaynakların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Taranan kaynakların derlenmesi ve bir araya getirilmesi III (ödev) | Taranan kaynakların derlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Konu ile ilgili sunu hazırlanması I (ödev) | PowePoint ile Sunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | PowePoint ile Sunun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Konu ile ilgili sunu hazırlanması II | PowePoint ile Sunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Konu ile ilgili sunu hazırlanması III (Ödev) | PowePoint ile Sunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hazırlana sunu üzerine tartışma ve gerekli düzeltmelerin yapılması I (ödev) | PowePoint ile Sunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hazırlana sunu üzerine tartışma ve gerekli düzeltmelerin yapılması II (ödev) | PowePoint ile Sunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sununun sunulması | sunumun yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sunulan sunu üzerine iyi ve hatalı noktalar tartışılması | Seminerini kayıttan dinleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sunulan sununun yazılı metin haline getirilmesi | Yazılı metinin bilgisayarda hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |