Genel Bilgi
Kod | BK044 |
Ad | Nematolojide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Laboratuar ve tarla koşullarında deneme deseni ve denemelerin kurulması, denemelerden veri elde edilmesi, verilerin istatistiksel analizi ve yorumlanması, deneme sonuçlarının rapor haline getirilmesi.
Dersin İçeriği
Laboratuar ve tarla koşullarında deneme deseni ve denemelerin kurulması, denemelerden veri elde edilmesi, verilerin istatistiksel analizi ve yorumlanması, deneme sonuçlarının rapor haline getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
BK044 Nematolojide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi I dersinin alınması.
Kaynaklar
Karman, M., 1971. Denemelerin kuruluşu ve değerlendirlme esasları. Tarım Bakanlığı, Zirai Mücadele ve Zirai Karantina Genel Müdürlüğü Yayınları.
Notlar
Southey, J.F., 1986. Laboratory methods for Work with Plant and Soil Nematodes. London: Her Majesty's Stationary Office, 202 pp.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuar koşullarında kullanılan deneme deseni ve kurulması öğretilir. |
ÖÇ02 | Tarla koşullarında denemelerin kurulması öğretilir. |
ÖÇ03 | Laboratuar ve tarla koşullarından elde edilen örneklerin incelenmesinde kullanılan metodlar irdelenir. |
ÖÇ04 | Denemelerden veri elde edilmesi öğretilir. |
ÖÇ05 | Verilerin istatistiksel analizi ve yorumlanması öğretilir. |
ÖÇ06 | Deneme sonuçlarının rapor haline getirilmesi öğretilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneme teknikleri. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Nematodların biyolojisi ve Populasyon dinamiği araştırmalarında kullanılan yöntemler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Populasyon yoğunluğu ve Üründeki Potansiyel Zarar Tespiti üzerine denemeler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Laboratuar koşullarında deneme desenler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Tarla ve sera koşullarında deneme desenleri. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Verilerin istatistiksel analizi; Verilerin tanımı, deneysel yöntemler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Laboratuvar ve Tarla Koşullarında Tesadüf Parselleri Deneme Deseni, Denemelerin Oluşturulması ve Örnekler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tesadüf Blokları Deneme Deseni ve Denemelerin Oluşturulması ve Örnekler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Latin Kare Deneme Deseni ve Denemelerin Oluşturulması ve Örnekler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | İstatistiksel Paket Programları Aracılığı ile Değerlendirilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Dataların Değerlendirilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Verilerin İstatistiki Paket Programları Aracılığı ile Değerlendirilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Sonuçların Çizelge ve Grafik Haline Getirilmesi, Elde Edilen Verilerin Yorumlanarak Rapor Haline Getirilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Bulgu ve verilerin rapor ve yayına dönüştürülmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |