Genel Bilgi
Kod | MÜZ1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri toplama, veri analiz ve raporlaştırma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar
Notlar
çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. |
ÖÇ04 | Çalışacağı konu alanını belirler. |
ÖÇ05 | Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler |
ÖÇ06 | Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. |
ÖÇ07 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ08 | Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. |
ÖÇ09 | Determines which method to use to examine the problem |
ÖÇ10 | Pre-study before the main study on the subject of thesis. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma |
11 | Örneklemin belirlenmesi. | örneklemin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması | prestudy | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Ön çalışmanın değerlendirilmesi | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. | planlama yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi, planlama yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi, planlama yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,84 | ||
AKTS | 6 AKTS |