Genel Bilgi
Kod | ME360 |
Ad | Software Applications in Mech. Eng. |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun parça ve parçalardan oluşan makine tasarımı yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği
Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Arasınav Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ME 360 SOFTWARE APPLICATIONS IN MECH. ENG. Ders Notları
Notlar
1. Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall. 2. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 12 and 13: CAD CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications 3. Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications. 4. Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara 5. CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser. 6. Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 3 Boyutlu tasarım, imalat ve analiz programlarını tanımlayabilir |
ÖÇ02 | İki boyutlu geometrik şekiller çizebilir |
ÖÇ03 | İki boyutlu çizimlerden exdrude, döndürme, süpürme gibi komutlarla üç boyutlu katı model oluşturabilir |
ÖÇ04 | Elde edilen temel katı model üzerine yeni unsurlar ekleyerek veya çıkararak karmaşık katı cisimleri oluşturabilir |
ÖÇ05 | Tasarlanan katı parçaları farklı yöntemlerle birleştirerek monte edebilir |
ÖÇ06 | Tasarımı bitmiş parça ve montajlardan makine imalat resmi çıkarabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CATIA ya giriş | Ödevler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Sketcher Workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sketcher Workbench: amaçlar, sketcher geometrik profiller, sketcher operasyonları. | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | sketcher operasyonları. | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sketcher Workbench ve sketcher operasyonları. | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Part Design Workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Part Design Workbench: Amaçlar, referans elemenlar, geometri-tabanlı uygulamalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Model organizasyon: ürün ağacı temelleri, body tipleri.uygulamalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ara Sınav | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Assembly workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Assembly workbench: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Assembly workbench ve sınırlandırmalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Drafting workbench | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Drafting workbench:: Amaçlar, Menüler, sınırlandırmalar, Uygulamalar | Ödev ve projeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev ve projeler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |