Genel Bilgi
Kod | MES440 |
Ad | Thermal Storage |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı termal enerji depolama yöntemleri ve organik kimyasallarda depolanması ve enerji sorununa alternatif çözümlere giriş hakkında temel bilgiler ve uygulamaların verilmesidir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında mevcut enerji sisteminin yarattığı sorunlar, iklim değişikliği, ısıtma ve soğutma sistemlerine alternatif olabilecek termal enerji depolama yöntemleri, organik kimyasallarda gizli ısı depolama ve faz değiştiren maddelerin özellikleri konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Paksoy H.Ö., Thermal Energy Storage For Sustainable Energy Consumption - Fundamentals, Case Studies and Design, ISBN: 978-1- 4020-5288-0, SPRINGER, 01 Ocak 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mevcut enerji durumu, iklim değişikliği ve alternatif kaynakları tanır. |
ÖÇ02 | Enerji depolama çeşitlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Termal enerji depolama konseptlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Yeraltı termal enerji depolama temel prensiplerini tanır. |
ÖÇ05 | Akiferde termal enerji depolama temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ06 | Akiferde termal enerji depolama tasarım örneklerini tanır. |
ÖÇ07 | Kuyularda termal enerji depolama ve toprak kaynaklı ısı pompalarını kavrar. |
ÖÇ08 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım modellerini kullanır. |
ÖÇ09 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım örneklerini tanır. |
ÖÇ10 | Gizli ısı depolama temel prensiplerini ve faz değiştiren maddeleri kavrar. |
ÖÇ11 | Gizli ısı depolama bina uygulama örneklerini tanır. |
ÖÇ12 | Gizli ısı depolama güneş enerjisi, beyaz eşya ve sera auygulamalarını tanır. |
ÖÇ13 | Buz depolama uygulamalarını tanır. |
ÖÇ14 | Termokimyasal depolama, kimyasal tepkimeler ve sorpsiyonlu sistemleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Makine Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makine Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Makine Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Makine Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Makine Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Makine Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Makine Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Makine Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Makine Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji kaynakları | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Enerji depolama prensipleri | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Termal enerji depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yeraltı termal enerji depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Akiferde termal enerji depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Akiferde termal enerji depolama tasarım-1 | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Akiferde termal enerji depolama tasarım-2 | Ders notları, ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım modelleri-1 | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
10 | Kuyularda termal enerji depolama tasarım modelleri-2 | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
11 | Gizli ısı depolama sistemleri | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Gizli ısı depolama bina uygulamaları | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Gizli ısı depolama uygulamaları | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Buz depolama | Ders kitaplari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Termokimyasal depolama | Ders kitapari ve bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |