Genel Bilgi
Kod | RTST708 |
Ad | Medya Analizleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere medya ortamında üretilen metinleri-içerikleri kültürel ve eleştirel bakış açısıyla analiz etme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Medya içeriklerinin tartışılması ve çözümlenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Berger, A.A. (2005). Media Analysis Techniques. California: Sage.
Notlar
Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press. Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Medya içeriklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Medya içeriklerini kategorilendirir. |
ÖÇ03 | Medya içeriklerini kültürel ve eleştirel bakış açısıyla analiz eder. |
ÖÇ04 | Medya ile toplum arasında bağ kurar. |
ÖÇ05 | Bilimsel araştırma düzeyinde medya analizi gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi verme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Göstergebilim: Ferdinand de Saussure ve Charles Peirce’de Gösterge, Kültür ve Anlam Göstergenin Genel İlkeleri | Saussure. De F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev: Berke Vardar).İstanbul: Multilingual Yayınları. sf 70-80 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Göstergebilimsel Çözümleme | A. A. Berger (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 11-39 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Göstergebilim ve Kültür Eleştirisi | Berger, A. A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 81- 107 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Anlamın Mutfağı | Barthes, R., (2009). Göstergebilimsel serüven. çev. Rifat, M., & Rifat, S. Yapı Kredi Yayınları. sf 153-163 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Marksist Çözümleme | Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 42-65 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Marksizm ve Kültür Eleştirisi | Berger, Arthur A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 51- 81 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ruhbilimsel Çözümleme | Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 67-90 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Psikanalitik Kuram ve Kültür Eleştirisi | Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 111-140 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Toplumbilimsel Çözümleme | Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf.90-106 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sosyolojik Kuram ve Kültür Eleştirisi | Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 141-170 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İçerik Analizi: Haber Çerçeveleri | Gökçe, O. (1995). İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, İletişim Fakültesi Yayın No: 1. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Medya Çözümleme Uygulamaları | Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları sf.111-132 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Nick Stevenson (2008) Medya Kültürleri, Ütopya Yayınevi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | öğrenci sunumları 2 | okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |