Genel Bilgi
Kod | MK505 |
Ad | Advanced Kinematics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Makina Tasarımının En Zorlu İlk Aşaması olan Karmaşık Mekanizma Seçiminde ve Bundan Sonuçlanan Karmaşık Hareketlerin Analizi Konularında Gerekli Yöntemleri Bilmek.
Dersin İçeriği
Mekanizmalarda karmaşıklık kavramı; Karmaşık mekanizmaların kinematiği; Karmaşık mekanizmalarda hız ve ivme için analiz yöntemleri; Normal ivme yöntemi; Yardımcı noktalar yöntemi;Goodman yöntemi; Analitik yöntemler;Yörünge eğrileri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
İleri Kinematik,Akçalı, İ.D.,ÇÜ MACTİMARUM Yayın No:2,1997; Mekanizma Tekniği,İ.D.Akçalı, Birsen Kitabevi,2007;Kinematics and Linkage Design,Hall,A.S.,Prentice-Hall Inc.,N.J.1961;Kinematics and Dynamics of Plane Mechanisms,Hirschhorn, J.,McGraw-Hill Book Co.,N.Y.,1962
Notlar
İleri Kinematik,Akçalı, İ.D.,ÇÜ MACTİMARUM Yayın No:2,1997; Mekanizma Tekniği,İ.D.Akçalı, Birsen Kitabevi,2007;Kinematics and Linkage Design,Hall,A.S.,Prentice-Hall Inc.,N.J.1961;Kinematics and Dynamics of Plane Mechanisms,Hirschhorn, J.,McGraw-Hill Book Co.,N.Y.,1962
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makina Tasarımı-Karmaşık Mekanizma İlişkisini açıklamak. |
ÖÇ02 | Karmaşık Mekanizmaların Sınıflamasını yapmak. |
ÖÇ03 | Karmaşık Mekanizmaların Yerdeğiştirme-Hız-İvme Analizlerini Grafik, Grafo-Analitik ve Analitik Yöntemlerle Gerçekleştirme. |
ÖÇ04 | Yörünge eğrilerini çıkarmak. |
ÖÇ05 | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
ÖÇ06 | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makine Tasarımı-Kinematik İnceleme İlişkisİ | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Basit, Bileşik ve Karmaşık Mekanizmalar | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Normal İvme Yöntemi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yardımcı Noktalar Yöntemi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Uygulamalar | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Goodman Yaklaşımı | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | VİZE SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
8 | Düşük ve Yüksek Karmaşıklıktaki Uygulamalar | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tekil Durum Analizi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Analitik Yöntemler | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Karmaşık Sayılarla Mekanizma Modelleme | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Analitik Yöntemlerde Çözümler | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Matris Formülasyonu | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İterasyon Yöntemi | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yörünge Eğrileri | Kitapta ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | YIL SONU SINAVLARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | YIL SONU SINAVLARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |