Genel Bilgi
Kod | MK013 |
Ad | Advanced Thermodynamics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHAN BÜYÜKALACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ORHAN BÜYÜKALACA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin lisans termodinamik bilgilerini genişletmek, entropi ve entropi dengesi hakkında derinlemesine bilgi vermek, ekserjinin kavranmasını sağlamak ve çeşitli termal sistemler için ekserji analizini öğretmek.
Dersin İçeriği
Termodinamiğin temelleri, termodinamiğin birinci ve ikinci yasası, entropi ve ekserji ve kapalı ve açık sistemler için kütle, enerji, entropi ve ekserji dengesi
Dersin Ön Koşulu
Termodinamik dersi temel bilgilerine sahip olmak
Kaynaklar
Advanced Thermodynamics for Engineers Desmond E. Winterbone and Ali Turan Elsevier
Notlar
Exergy Analysis and Thermoeconomics of Buildings Authors: Jose Sala-Lizarraga, Ana Picallo Perez Elsevier Exergy Analysis of Heating, Refrigerating and Air Conditioning Ibrahim Dincer and Marc A. Rosen Elsevier Progress in Clean Energy Ibrahim Dincer · C. Ozgur Colpan Onder Kizilkan · M. Akif Ezan Springer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kütle, enerji, entropi ve ekserji dengesi denklemlerinin özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Termodinamiğin birinci ve ikinci yasalarını kapalı ve açık sistemlere uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Entropi ve entropi oluşumunu anlar. |
ÖÇ04 | Kapalı ve açık sistemler için entropi denkliği yapabilir. |
ÖÇ05 | Ekserjiyi ve ilgili terimleri anlar. |
ÖÇ06 | Çeşitli güç, soğutma ve iklimlendirme sistemleri için ekserji dengesi yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğin temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denge denklemleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Termodinamiğin birinci yasası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Termodinamiğin ikinci yasası | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Entropi üretimi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Entropi dengesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ekserji | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekserji dengesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Güç çevrimlerinin ekserji analizi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Soğutma çevrimlerinin ekserji analizi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Psikrometri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İklimlendirme sistemlerinin ekserji analizi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Örnek Soru Çözümleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Final sınavı | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Final sınavı | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |