Genel Bilgi
Kod | EEE327 |
Ad | Electromechanical Energy Conversion |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET TÜMAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET UĞRAŞ CUMA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromagnetik devrelerin tanıtma, Histeris ve edi akımları anlatma, Tek ve Üç fazlı trafoların öğretme, D.C. jeneratörler ve D.C. Motorların anlatma, D.C. motor starterlerı kavratma, DC makinalarda hız kontrolünü öğretme
Dersin İçeriği
Sargıların MMK dalga şekilleri. Çokfazlı sargılar ve döner alanlar. Bobin faktörü. Harmonik voltajları. Senkron makinalar. Silindirik ve çıkık kutuplu makinalar. Senkronlama. Endüksiyon motorları. Çember diyagramı. Endüksiyon motorlarının hız kontrolu. Tek fazlı indüksiyon motorları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Electromechanical Energy Conversion, Stephan Chapman
Notlar
Ders Notları, Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik devreleri tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Tek fazlı trafoları öğrenir |
ÖÇ03 | Açık devre ve kısa devre testleri ve bunların hesaplamalarını yapabilir |
ÖÇ04 | Üç fazlı transformatörler öğrenir |
ÖÇ05 | DC Elektrik makinelerini öğrenir |
ÖÇ06 | DC jeneratörü öğrenir |
ÖÇ07 | Jeneratörleri seri ve paralel bağlamayı ve karakteristiğini analiz eder |
ÖÇ08 | Kompound bağlı jeneratörü ve karakteristiğini öğrenir |
ÖÇ09 | DC motorları ve karakteristiklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik enerji dönüşümünün temelleri ve denklemleri | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Elektromanyetik devrelere giriş | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tek fazlı trafoların çalışma prensibi | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tek fazlı trafoların açık devre ve kısa devre testleri | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Üç fazlı trafoların çalışma prensibi | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Üç fazlı trafoların açık devre ve kısa devre testleri | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Arasınav I | Ara sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | DC makinelerin yapısı, sargı faktörü, mesafe faktörü | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dc jeneratörlere giriş | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Seri ve şönt jeneratör karakteristikleri | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ara Sınav II | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
13 | Kompunt jeneratör karakteristikleri | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dc motorlara giriş | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Seri ve şönt motor karakteristikleri | Konu ile ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |