Genel Bilgi
Kod | EEE483 |
Ad | Analog Communication Systems |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAMİ ARICA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Analog modülasyon ve de-modülasyon yöntemlerini öğretmek. İletişim kanalından kaynaklanan bozulma ve gürültü binme problemlerini anlamak ve çözüm bulmak.
Dersin İçeriği
Hilbert dönüşümü. Ön-zarf. Kopmleks zarf. Band geçiren sistemler ve frekans bandında sınırla işaretler. Frekans kaydırma. Genlik modülasyonu. Frekans modülasyonu. Steryo FM. Faz kilitlemeli çevrim. Frekans bölüşümlü çoğullama. Süperheterodin alıcı. AM ve FM modülasyonlu sistemlerde gürültü. AM ve FM modülasyonlu sistemlerin performanslarının kıyaslanması.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Communication Systems. Simon Haykin. 1994. John Wiley & Sons. Communication Systems. A. Bruce Carlson and Paul B. Crilly and Janet C. Rutledge. 2002. McGraw-Hill.
Notlar
Ek kaynak önerisi yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Analog haberleşme sistemlerinin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | AM ve FM modülatör ve demodülatörü analiz eder ve tasarlar. |
ÖÇ03 | Çeşitli haberleşme sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılmasını yapabilme farklılıklarını belirleme yeteneği geliştirir. |
ÖÇ04 | Darbe genlik, genişlik ve konum modülasyonlarını bilir ve uygular. Örnekleme teorisini anlar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel bilgiler ve genel bakış. Matlab ve Spice programa dillerine genel bir bakış. | Ders kitabı okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İşaret ve sistemlerin sunumu. Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşaret ve sistemlerin sunumu (devam).Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Rastsal süreçler.Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Genlik modülasyonu.Matlab ve spice uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Taşıyıcısı bastırılmış çift yan band modülasyonu.Matlab ve spice uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tek yan band modülasyonu.Matlab ve spice uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Frekans bölütlemeli çoğullama.Frekans ve faz nodülasyonları.Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Faz kilitlemeli çevrim. Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | FM sistemlerinde linear olmayan sonuçlar.Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | DSP-SC alıcılarında gürültü.Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | SSP-SC alıcılarında gürültü.Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | AM alıcılarında gürültü.Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | FM alıcılarında gürültü. FM sistemlerinde Ön vurgu ve ön vurguyu geri alma.Matlab uygulaması. | Ders kitabı okuma/Problem çözme/Bilgisayarda uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |