Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM101 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Makbule Berfin BÜKER (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Arş. Gör. Emre PINAR (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin tasarım bilinci kazanması, doğal oluşumlardan yapılı çevreye kurgulama düzenlerine farkındalık geliştirmesi, mekan oluşumunda boyutları temel tasarım elemanlarıyla kullanabilmesi, hacim-strüktür algısı ile modelleme yapabilmesi ve örüntü geliştirebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaratımdan ürün sürecine temel tasarım kavramına giriş ve üretim sürecinde sanat yaklaşımı, Algı-Duyu, Çağrışım-Duyum ilişkileri: gösterge-ifade eşleştirme haritaları; Temel tasarım araçları nokta, çizgi, yüzey ve hacim tanımlamaları ile iki boyuttan üçüncü boyutta birim üretme: Birim modülden örüntüye kurgulama tekniği, algısal deneyim ile biçimlendirme ve strüktür-biçim ilişkisi, denge-oran, ritm, tekrar, zıtlık kompozisyon ilkeleri ile modelleme.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ching, F. (1996). Mimarlık, biçim, mekan ve düzen. Çeviren S. Lökçe. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. Gürer, L., & Gürer, G. (2004). Temel tasarım. Birsen yayınevi. ÇINAR, K., & ÇINAR, S. (2018). Temel tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları Seylan, A. (2005). Temel tasarım. Samsun: Dağdelen Basın Yayın. Tepecik, A., & Toktaş, P. (2014). Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi Temel Sanat Eğitimi. Gece Kitaplığı. Ambrose, G., & Harris, P. (2012) Basic Design Series (1-7), Ava Publishing Barber, B., (2011), Çizimin Sırları 1-2 Ocvirk, O.G., Stinson, R. E., Wigg, P.R, Bone, R. O., Cayton, D. L. (2015) Sanatın Temelleri. (Çev: Balkır Kuru, N., Kuru A.), İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınlar
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımın temel ilke ve elemanlarını ayırt eder. |
ÖÇ02 | Temel sanat ve tasarım kavramlarının uygulamalı aktarımıyla yaratıcı düşünme becerisini geliştirir. |
ÖÇ03 | Tasarım süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Birim modülden örüntü düzenleri oluşturur. |
ÖÇ05 | İki boyutlu düzlemden üç boyutlu hacme geçişte algı süreçlerini geliştirir. |
ÖÇ06 | Soyutlama ve somutlama kavramlarını ayırt ederek, tasarımların ifade biçimlerinde araç olarak kullanır. |
ÖÇ07 | Mekan algısının temellerini oluşturur. |
ÖÇ08 | Sanat ve tasarım yaklaşımlarında farkındalık sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme | Dersle ilgili genel bilgi araştırması yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Tasarımın Asal Elemanlarından Nokta ve Çizgi kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Tasarımın Asal Elemanlarından Biçim, Doku ve Yüzey kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Tasarımın Asal Elemanlarından Yön ve Ölçü kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tasarımın Asal Elemanlarından Hareket, Işık ve Gölge kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon düzenleme çalışmaları | Sinema, animasyon, reklam, grafik sanatlarından örnek çalışmalar üzerine araştırma, doğal ve yapılı çevreden kavramlarla ilişkili fotoğraf tekniğiyle görsel materyal oluşturma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Renk kavramının kuramsal anlatımı | Renk kuramlarıyla ilgili bilimsel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Renk Armonilerinin kuramsal ve uygulamalı aktarımı | Renk çarklarının oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Genel çalışma değerlendirmesi | Konu tekrarı, kompozisyon alıştırması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tasarım İlkelerinden Denge ve Ritim kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tasarım İlkelerinden Hiyerarşi ve Oran kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tasarım İlkelerinden Vurgu ve Zıtlık kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tasarım İlkelerinden Bütünlük ve Harmoni kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Tasarım İlkelerinden Datum ve Boşluk kavramlarının tanımlanması ve konuyla ilgili kompozisyon hazırlama çalışmaları | Örnek araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görsel Algı konusunun aktarımı ve Gestalt İlkeleri | Kompozisyon araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Soyutlama kavramının tanımlanması ve konuyla ilgili uygulamalar | Kompozisyon araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 21 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,52 | ||
AKTS | 10 AKTS |