Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM120 |
Ad | Teknik Resim ve Tasarı Geometri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin yapı ve mekanların plan ve kesit çizimlerinde ölçekli teknik resim çizim kurallarını uygulayabilmesi, taşıyıcı sistem, kapı, pencere, merdiven gibi yapı bileşenlerini ölçeklere uygun olarak detaylı çizebilmesi ve mekanda kullanılan tefrişlerin gösterim tekniklerini uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Teknik resimde ölçek kavramı, yapı bileşenlerinin farklı ölçeklerde gösterim teknikleri, mekanlarda yer alan tefrişlerin gösterim teknikleri, bir yapının 1/50 ölçekli plan ve kesitlerinin çizilmesi, bir yapının 1/20 ölçekli plan ve kesitlerinin çizilmesi, farklı tip pencerelerde plan ve kesit çizimleri, farklı tip kapılarda plan ve kesit çizimleri, farklı tip merdivenlerde plan çizimleri, tek ve çift kollu merdivende kesit çizimleri, merdiven dengeleme, dönel merdivende plan ve kesit çizimleri.
Dersin Ön Koşulu
ICM 123 Teknik Resim ve Tasarı Geometri 1
Kaynaklar
Canbulat, T. (2018). İç mimarlıkta teknik resim. Remzi Kitabevi. Şahinler, O., & Kızıl, F. (2011). Mimarlıkta teknik resim. Yapı-Endüstri Merkezi.
Notlar
Ders koordinatörünün konu anlatım videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçek kavramını kavrar ve tasarım çizimlerinde kullanır. |
ÖÇ02 | Çizimin ölçeğine uygun gösterim tekniklerini ifade eder. |
ÖÇ03 | Mimari proje çizim evrelerini tanımlar ve sıralar. |
ÖÇ04 | Çizim sıralamasını takip eder ve uygular. |
ÖÇ05 | Plan ve kesit gösterim tekniklerine hakimiyetini geliştirir. |
ÖÇ06 | Kontrol ettiği çizimlerde bulunan gösterim hatalarını tespit eder. |
ÖÇ07 | Yapı bileşenleri ve tefrişlerin plan ve kesit detaylarını çizer. |
ÖÇ08 | Çizimlerde kesite giren-görünüşe giren yüzeyleri uygun çizim tekniğiyle ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik resimde ölçek kavramı. Farklı ölçeklerde yapılmış çizimler üzerinden incelemeler. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yapı bileşenleri: Kolon, duvar, baca, merdiven, kapı, pencere gibi bileşenlerin farklı ölçeklerde gösterim teknikleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Tefrişler: Giriş holü, mutfak, salon/oturma odası, yatak odası, ıslak mekanlar, balkon/teras ve özel mekanlarda yer alan tefrişlerin gösterim teknikleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | 1/50 ölçekli bir yapının plan çiziminde izlenecek sıralama, sıralamaya uygun olarak planın çizilmesi. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 1/50 ölçekli bir yapının kesit çiziminde izlenecek sıralama, sıralamaya uygun olarak kesitlerinin çizilmesi. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1/20 ölçekli bir yapının planının çizilmesi. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 1/20 ölçekli bir yapının kesitlerinin çizilmesi. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Genel değerlendirme | Dönem boyunca yapılan uygulamaların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Pencereler: Bileşenler, kavramlar, farklı tip pencerelerde plan ve kesit çizimleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Kapılar: Bileşenler, kavramlar, farklı tip kapılarda plan ve kesit çizimleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Merdivenler: Bileşenler, kavramlar, hesaplamalar, farklı tip merdivenlerde plan çizimleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Tek ve çift kollu merdivende kesit çizimleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Merdiven dengeleme, dönel merdivende plan ve kesit çizimleri. | Ders notu ve kaynakların ilgili bölümlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | 1/20 ölçekli bir yapının planı ve kesitlerinin çizilmesi. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Devam çalışması: 1/20 ölçekli bir yapının planı ve kesitlerinin çizilmesi. | Önceki derslerde yapılan uygulamaların farklı alternatiflerinin çizilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca yapılan uygulamaların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca yapılan uygulamaların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,92 | ||
AKTS | 8 AKTS |